کد خبر : 7034
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 ژوئن 2022 - 9:07

در پاسخ به « کبنا عملکرد اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد را بررسی کرد‌»

در پاسخ به « کبنا عملکرد اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد را بررسی کرد‌» ” آب را می ریزند همونجایی که میسوزه ” قضیه از این قرار است که باز هم سایت خبری کبنا، درباره اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی یکسری بررسی های سطحی و بی محتوا انجام می

در پاسخ به « کبنا عملکرد اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد را بررسی کرد‌»
” آب را می ریزند همونجایی که میسوزه ”
قضیه از این قرار است که باز هم سایت خبری کبنا، درباره اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی یکسری بررسی های سطحی و بی محتوا انجام می دهد و نهایتا یکطرفه به قاضی می رود. آن اوایل احساس میشد، بررسی های سایت محترم، بدون غرض و در راستای نقد اداره کار است اما کم کم برای همه روشن شد قضیه چیز دیگری است. تاکنون، هر وقت مدیر کل کار از  برنامه های مدوّن و نقشه راه خود در حوزه تعاون، کار و رفاه رونمایی و در کنفرانس های خبری به آنها اشاره کرده است، این سایت خبری بر خلاف رسالت اصلی اش، آنقدر کنگ و کر و لال شده که انگار سایتی بدین نام اصلا وجود نداشت و ندارد… شگفت تر اینکه می بینیم هر از چند گاهی که آب برای بررسی های تکراری در این خبررسان، از آسیاب می افتد، کبنا دوباره از غار بیرون می آید و با تلاشی مذبوحانه این اداره پرتلاش را مغرضانه مورد تخطئه و تخریب قرار می دهد.
به سایت خبری کبنا و گردآورندگان اینگونه مطالب دور از واقع، یادآوری می شود که اقدامات زیر تنها در کمتر از یکسال توسط مدیر کل پای کار و‌ توانمندش آقای مهندس واعظی به منصه ی ظهور رسیده است: مدیریت منابع، تسهیلات و نظارت دقیق بر آنها، ایجاد فضای رقابتی بین شرکت ها، ایجاد کمیته های اشتغال و سرمایه گذاری، تشکیل منظم شورای اشتغال در شهرستانهای استان، ایجاد بانک اطلاعاتی پیرامون جوانان جویای کار، پایه ریزی میز دانش بنیان ها، برنامه ریزی در حوزه سرمایه داری برای ۷۰ درصد سرمایه ثابت و ۳۰ درصد سرمایه در گردش برخلاف ادوار قبلی که سرمایه ثابت تنها سی درصد بود، تشکیل کارگروه رفع فقر مطلق، ساماندهی شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در استان، تمرکز زدایی به معنی شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در دل هر شهرستان و تصمیم گیری درباره آنها و دیگر مواردی که در فرصت های مقتضی بدانها خواهیم پرداخت.
اما نمی دانیم چه منافعی خدای ناکرده از سایت فوق الذکر، به خطر افتاده که برخی مدیران که عملکرد بسیار ضعیفی داشته اند – به طوریکه بیشترین درصد بیکاری و شاخص فلاکت استان در حوزه کارگری متعلق به دوره آنان می باشد – را مورد تعریف و تمجید کاذب و اغراق آمیز قرار می دهد!!!!!
پرواضح است که آنهایی که مورد حمایت ویژه نویسنده این متن های تکراری و سطحی نگرانه هستند، کار خاصی برای این استان نکردند. آمار و ارقام این را می گوید ( رجوع شود به آمار و عملکرد مدیران مورد نظر در زمان تصدی ریاستشان)…. تنها ویژگی که برخی از آنان داشتند، ارتباطی بود که بینشان و وزیر برقرار شده بود و هر از چندگاهی حکم های صوری و بلاتاثیر از طرف وزیر اسبق را با ذوق زدگی خیالی اعلان می کردند !!!!!!!!!!
شایسته یادآوری است که نور چشمی های ادعایی نویسنده در عمل هیچ تحول خاصی در حوزه اشتغال جوانان و وضعیت کارگران در این استان ایجاد نکردند اما در حوزه شعار و رفتارهای پوپولیستی، سایتی چون کبنا، چیزهایی که برای استان آب و نان نمی شود را در بوق و کرنا قرار می دهد تا با چنین سنگ اندازی هایی، چوب لای چرخ اداره ی مهمی چون اداره کار کند.
آری در پاسخ به اینگونه مطلب های تکراری و به دور از حقیقت باید گفت: آب را می ریزند همون جایی که می سوزه……
در حسن ختام این جوابیه، با عنایت به اینکه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی به ریاست مهندس واعظی یکی از موفق ترین و پای کار ترین ادارات کل کهگیلویه و بویراحمد بوده و در این اندک زمان، گام های موثری برای بهبود وضعیت کارگران و اشتغال جوانان برداشته که نتایج آن را در آینده خواهیم دید، پیشنهاد می شود: سایت خبری فوق الذکر با در نظر گرفتن رسالت مهمی که بر دوش دارد و بر پایه انصاف و عدالت، عملکرد مدیر و یا مدیران مورد نظرشان در حوزه کار را با عملکرد مدیر کل کنونی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر اساس شاخص های مختلف و با توجه به آمارهای واقعی مورد بررسی دقیق قرار دهد تا با مقایسه گذشته و حال، نتیجه آن بر همگان روشن شود که با عنایت به نقدهای یکطرفه چند ماه گذشته چنین چیزی بعید است رخ دهد.
در هر صورت، چنانچه این پیشنهاد عملیاتی شود و چنانچه دیگر بار عدالت و انصاف در این باره رعایت نگردد، ما نیز آن را رصد کرده و به بوته نقد خواهیم گذاشت و البته این بار با حدت و شدت بیشتری پاسخ داده و از دلایل پشت پرده تخریب های اخیر پرده برخواهیم داشت تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.