کد خبر : 6591
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 مارس 2022 - 21:26

به بهانه نشست خبری باخبرنگاران؛

دیرآمدی ولی شیر آمدی

جرام انلاین: نشست نماینده کهگیلویه بزرگ درمجلس باخبرنگاران برگزار شد. مدیر فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه در این نشست  گفت : امروز در یک فضا و محفل دوستانه ای همراه با خبرنگاران هر چهار شهرستان دور هم جمع شده ایم که در رابطه با معضلات و مشکلاتی که پیرامون این شهرستان ها از گذشته تا کنون

جرام انلاین:

نشست نماینده کهگیلویه بزرگ درمجلس باخبرنگاران برگزار شد.
مدیر فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه در این نشست  گفت : امروز در یک فضا و محفل دوستانه ای همراه با خبرنگاران هر چهار شهرستان دور هم جمع شده ایم که در رابطه با معضلات و مشکلاتی که پیرامون این شهرستان ها از گذشته تا کنون بوده به گفت و گو بپردازیم.
سید ایرج کاظمی جو افزود : همیشه در جلسات متعدد این گفت و گو ها را پی می گیرم و از آنجای که بخشی از تحصیلاتم در حوزه ادبیات نمایشی است و ابتدایی ترین مؤلفه هنرهای نمایشی گفت و گو است یقین دارم با گفت و گو و کنار هم قرار گرفتن گرایش ها متفاوت و مختلف ، می توان برای برطرف کردن مشکلات و معضلات قلم زد و قدم برداشت.
کاظمی جو ادامه داد : کسانی که به توسعه معتقد هستند قطعأ نقد را می پذیرند و بدون شک در فضایی که نقد علمی ، عینی ، منصفافه و بی طرف صورت گیرد اتفاقات خوب و خوشایندی صورت می گیرد.
وی افزود : اگر با هر گرایش فکری و فرهنگی که داریم نقد پذیر باشیم یقینأ خیلی از مشکلات پیرامون ما اصلاح می شوند ، این نقد است که خیلی از مشکلات را اصلاح می کند و این را نیز باید بدانیم که اگر نقد بر حسب غرض و کینه باشد بدون شک فساد به بار خواهد آورد و تخریب در جامعه صورت می گیرد.
کاظمی جو گفت: قبل از شروع جلسه با چند نفر از خبرنگاران صحبت کردم و از آن ها پرسیدم اگر شما در جایگاه و به عنوان مدیر فرهنگ و ارشاد بودید ، در این جلسه چه موارد و صحبت های را مطرح می کردید ؟ اظهار داشتند به مشکلات حوزه خبر می پرداختیم ، معتقد هستم اگر بارها و بارها و حتی در ۳۰ سال خدمتم پشت تریبون این پاراگراف را بیان کنم باز هم کم است و همیشه می گویم جهان امروز جهان فرهنگ است و رشد فرهنگی دروازه های ورود به رشد جامعه که اگر می خواهیم در حوزه سیاست، اقتصاد، آموزش، عمران، ورزش و آبادی قدم برداریم باید گام های اولیه را در زمینه مسائل فرهنگی ، اساس تر، استوار و بنیادی تر برداریم تا اتفاقات خوشایند پیرامون ما صورت گیرد.
وی افزود : نکته ای که به ذهنم رسید قبل از آمدن به این جلسه این بود که در رأی اعتماد به وزرا نماینده کهگیلویه برای وزیر ارشاد صحبت کردن و این می تواند یک اتفاق خوب برای ما باشد که ایشان برای حوزه خبر و فرهنگ مطالبه گری کند و باعث ایجاد اتفاقات خوبی شوند.
کاظمی جو در مورد مسکلات خبرنگاران گفت : بروکراسی اداری باعث شده که خیلی از خبرنگاران ما هنوز مشکل بیمه ای آن ها حل نشود که می شود با حضور نماینده شهرستان و مدیرکل فرهنگ و برخی از خبرنگاران این مطالبات را جمع آوری و مطالبه گری کرد و در حضور وزیر فرهنگ ، در جهت حل این مشکل ، مطالبه گری کرد.
وی ادامه داد : با وجود جلسات متفاوتی که هست ولی هیچ جلسه ای در شهرستان مهم تر از جلسه امروز نیست که با حضور خبرنگاران است و می شود خیلی از مشکلات را مورد نقد قرار داد و اصلاح کرد.
این مدیر افزود : هیچ کس به اندازه من از حوزه خبر حمایت نکرده با وجود اینکه بارها و بارها خود بنده مورد نقد قرار گرفته ام ولی معتقد هستم یک مدیر باید مورد نقد قرار گیرد تا مشکلات پیرامونش را بشناسد و در جهت اصلاح آن ها تلاش کند.
کاظمی جو در پایان گفت: تقدیر و تشکر می کنم از نماینده شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده و دیگر دوستانی که دغدغه مند هستند، برای حوزه خبر و تشکر بابت این جلسه .
حجت‌الاسلام موحد نیز با تبریک عید نوروز با اشاره به اینکه ۲۲ ماهی که به عنوان نماینده مردم انجام وظیفه کردم گزارشی ارایه دهم ساعات ها طول می کشد.
نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بنیان های دموکراسی بر چند رکن استوار است آن ها را برشمرد و گفت: قانون اساسی، نظام پارلمانی، احزاب سیاسی، مطبوعات و رسانه؛ رکن چهار یک بخش از هر جامعه ای که نقش غیر قابل انکار و قابل توجهی بر جامعه دارد، رسانه است.

موحد ادامه داد: این اصحاب رسانه هستند که اگاهی می دهند با کمترین بضاعتی که در اختیار دارند با شجاعت مشکلات را مطالبه می کنند، رسانه ها در یک میدان سخت قرار گرفته اند و با امکانات کم به رسالت خود جامه عمل می پوشانند، بر خود لازم می دارم از این اصحاب رسانه که کمک می کنند تا مشکلات حل شود تشکر کنم و سعی بر این است که موانعی برای رسانه ایجاد نشود و هوای انها را داشته باشم.
این نماینده مجلس با اشاره به این که با وجود مشغله کاری از عملکرد رسانه ها بی اطلاع نیستم بیان کرد: اخبار و سایت ها را رصد می کنم و خیلی جاها هم نقد هایی می شود در برخی جاها نقدها وارد هست و ما نباید برای رسانه سدی ایجاد کنیم و نباید برای آنها مشکلی ایجاد شود اما برخی رسانه ها مطالبی را انتشار داشتند که شاید همراه تهمت بوده است لازم است خبرنگاران اول در خصوص ماجرا کنکاش کنند و نقدهای منصفانه داشته باشند.
وی بیان مشکلات ونقد منصفانه را حق طبیعی خبرنگاران خواند وگفت: بپذیریم که عقده گشایی با نقد تفاوت دارد.
موحد گفت: دوست دارم درهربازدیدی خبزنگاران مختلف ماراهمراهی کنند اما سختی سفرها و زمان بربودن انها سبب شده تا کمتر در خدمت خبرنگاران باشیم.
موحد ادامه داد: چه اندازه در خصوص سد آبریز مطلب زده شد و کدام یکی از اینها واقعیت داشت؟؛ سد آبریز یکی از دغدغه های اساسی من بوده و هست، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵۰ ساعت وقت صرف کردم، ما اگر می خواهیم توفیق حاصل کنیم باید با وحدت و همدلی جلو رفته و کار را سامان دهیم، نقد داشته باشیم اما در کنار آن وحدت را نیز باید داشته باشیم.
این نماینده درزمینه شهرداران دهدشت ولنده نیز گفت: در این موضوعات بنابه احترام به نطرشورای شهر ورود نمی کنم اما نطرخواهی که کردند هیچگونه مخالفتی نکردم.
وی با اظهار خوشحالی و تشکر از همه کسانی که دغدغه داشتند ویژه حجت الاسلام بزرگواری گفت:با تلاش و پیگیری هاسد ابریز در لایحه بودجه مجلس قرار گرفت
نماینده کهگیلویه بزرگ ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان کارهای زیادی به خصوص درباره وضعیت بد بیمارستان ها انجام گرفته است، بیماران بستری به علت نبود وسایل سرمایشی پنکه با خود می بردند اما اکنون حدود ۱۱ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان از وزیر وقت دریافت شده که در حال کار برای برطرف شدن این معضل هستند؛ دو آمبولانس نو خریداری شد و تحویل داده شد؛ سی تی اسکن برای شهرستان گرفته شد، بیش از ۱۸ میلیارد تومان برای کمک های مختلف در مجموعه بهداشت خارج از روال معمول گرفته شد.
سیدمحمدموحد افزود: سد کوهبرد مشکل اعتباری ندارد وتمامی اعتباران درجریان سفرریاست جمهوری پیش بینی شده ومهندس تابش نژاد پیمانکار طرح عملیات تکمیل این پروژه مهم را باارامش کامل وبپون دغدغه انجام دهد.
وی درزمینه سدسرپری نیزگفت: این سدمشکلات خاص خودرادارد اما این طرح نیز بزودی عملیاتی میشود.
موحد ادامه داد: با جلسات و پیگری های مختلف بیمارستان دهدشت از وضعیت درجه ۲ ارتقا پبدا کرد و دستور احداث دانشکده‌ از دو وزیر قبل و جدید گرفته شد و مسئولان باید تحرک بیشتری به خود دهند تا این بیمارستان کلنک زنی شود و بزودی هم عملیات بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی در همین بیمارستان و یا جای دیگری کلنگ زنی خواهد شد.
وی در پاسخ به طول کشیدن برخی پروژه ها و به بهره برداری نرسیدن درزمان اعلام شده گفت: برخی مواقع کار طبق پیش بینی جلو نمی رود و یا نماینده نمی تواند جلوی ریزش تونل رابگیرد
وی گفت :طی ییگیرها انجام شده بیمارستان لیکک ظرف یک‌ماه اینده باید به بهره برداری رسد

حجت الاسلام موحد در پاسخ به سوالات خبرنگار لنده گفت:شما از قرداد جاده های لنده خبر دارید ؟روزی با کنایه بوی خود را می گرفتید که بوی گاز ما را اذیت می کند حالا که گاز امده چه می گویید ؟

رئیس مجمع نمایندگان گفت:پتروشیمی در ۱۴۰۱به بهره برداری می رسد
حجت الاسلام سید محمد موحد در پاسخ به سوال خبرنگار کبنا مبنی بر اینکه چرا شما در انتصابات دخالت می کنید و بر انتصابات فامیلی و(طایفه ای) که ممکن است شایسته سالاری را تحت شعاع قرار دهد، تاکید دارید؟گفت:
به یاد دارید در دولت آقای خاتمی،رهبری به ایشان توصیه کرد،برادرت را به عنوان مسوول دفترت انتخاب کن چون مورد اعتماد برای تو است،به هر حال دفتر جایگاهی است که درمعرض آسیب های مختلف است و حقی است که برای ما محفوظ است.
حجت الاسلام سید محمد موحد دخالت در انتصابات را تکذیب کرد و افزود؛اگر بحث این است که دو یا چند مدیر از سادات به کار گرفته شده اند،نمی توان گفت هر سیدی که به کار گرفته شده است عمو و فامیل بنده  است، این افراد هم جز جامعه هستند.
وی افزود:از قدیم معمول بود در بین فرهنگ مردم استان می گفتند «سادات بویراحمد »و«سادات دشمن زیاری »و «سادات بهمی یا طیبی » به دلایل جایگاهی که آن سادات در آن مناطق داشتند و با هم زندگی می کردند به نحوی این مجموعه را از آن تبار می دانستند.
نماینده کهگیلویه پیشنهاد کرد نسبت های فامیلی را بررسی کنید تا مشکل رفع شود و انتصاب فامیلی نه تنها وجودندارد که بر اساس شایسته سالاری هم صورت می گیرد.
موحد خاطر نشان کرد:اگر یک مدیر کل ادعا کرد که«موحد» با من تماس گرفت یا توصیه کرد فلان شخص را در فلان سمت منصوب کنید،من جایزه را تقدیم می کنیم به شما، من در انتصابات شهرستانی به هیچ وجه دخالت نمی کنم و نکردم حتی افراد مختلفی سفارش هایی داشتند و اعلام کردم معذورم.!
نماینده کهگیلویه ادامه داد:نکته دیگر بحث در خصوص استان است،بنده در استان و کشور وظیفه ای دارم  و آن این است وقتی می بینم نمایندگان استان های دیگری چون اصفهان،خوزستان، فارس و …مدیران شایسته خود را به وزارت خانه ها معرفی می کنند که اینها شایسته هستند ،بنده هم این کار را می کنم باید این مشورت را در خصوص شایستگان بدهم و دخالت نیست بلکه یک توصیه و دفاع از شایسته سالاری است.
موحد افزوذ:به هر حال رییس مجمع نمایندگان استان هستم،نماینده مردم هستم،وزارت خانه نظر ما را می خواهد و ما هم مشاوره می دهیم، اظهار نظر می کنیم و جمع بندی با خودشان است این اصلا دخالت نیست.
نماینده کهگیلویه نیز در ادامه به سوال دیگر کبنا در خصوص رفع مشکلات مرکز رشد دهدشت پیش از منحل شدن این مرکز با توجه به تاکید رهبری بر اقتصاد دانش بنیان گفت:همانطور که همیشه پیگیر مشکلات این مرکز بودم و همراه هستم،باز هم در خدمتشان هستیم و نخواهیم گذاشت این مجموعه با مشکل مواجه شود.
کاظمی کیان فعال فرهنگی وازخبرنگاران استان نیز باانتقادازکسانی که همواره دوران نمایندگی موحدرانقدمی کنند گفت:دران ۱۶سال کارهای زیادی انجام گرفت وباید انصاف داشته باشیم.
وی افزود:روند کند و توقف پروژه ها در دوره نماینده قبلی اتفاق افتاده است.
پیمان باوند خبرنگار صدای جنوب در این جلسه بااشاره به مشکلات خبرنگاران گفت؛اکثر خبرنگاران فاقد شغل و بیمه هستند و درتقسیم یارانه ها  سایت ها و عضویت صندوق اعتباری هنر عدالت رعایت نمی شود.
نماینده کهگیلویه نیزدرپاسخ به وی گفت: مشکلات خبرنگاران راتهیه کنید و درفرصت مناسب زمینه ملاقات با وزیرفرهنگ و همچنین مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درتهران رافراهم میکنم.
یاری زاده خبرنگارصبح خردگفت: با توجه به اینکه شهرستان چرام قطب کشاورزی استان است به لحاظ دارا بودن آب و خاک مناسب و با توجه به وضعیت بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاه پروژه آبرسانی به حومه غربی چرام که بخشی از مجوزهای بهره برداری آب از رود تغار و‌تجمیع پمپاژهای حاشیه رود تغار چه برنامه ای برای آبرسانی و اجرای پروژه آبرسانی به اراضی ۷۰۰هکتاری چرام دارید؟
موحدبیان کرد:اعتباراین پروژه اماده هست وبه زودی اجرایی میشود.
برپایه گزارش صدای جنوب، دراین نشست موحد بااطلاعات کامل، صبوری و اخلاق مداری کامل پاسخگوی خبرنگاران بود که امیدواریم جنین نشست هایی همواره به صورت مستمربرگزار شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.