کد خبر : 5711
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آگوست 2021 - 19:53

ماموریت ویژه استاندار به معاون اقتصادی استاندار/خبرهای خوش صمیمی دوست برای مردم سرفاریاب/احداث کارخانه به توسعه منطقه کمک می کند

انتقاد رسانه ای ازوضعیت معادن سرفاریاب در پی انفجارهای گاه وبیگاه ،استاندار را بران داشت تا معاون پرتلاش خود صمیمی دوست رابرای ارزیابی موضوع به این منطقه بفرستد. در همین زمینه،معاون اقتصادی استاندار ،فرماندار چرام و برخی ازاعضای شورای سرفاریاب وخبرنگاران از محل استخراج معدن بوکسیت عزیزی بازدید کردند. سید حشمت الله صمیمی دوست در

انتقاد رسانه ای ازوضعیت معادن سرفاریاب در پی انفجارهای گاه وبیگاه ،استاندار را بران داشت تا معاون پرتلاش خود صمیمی دوست رابرای ارزیابی موضوع به این منطقه بفرستد.
در همین زمینه،معاون اقتصادی استاندار ،فرماندار چرام و برخی ازاعضای شورای سرفاریاب وخبرنگاران از محل استخراج معدن بوکسیت عزیزی بازدید کردند.
سید حشمت الله صمیمی دوست در گفت وگو باخبرنگاران اظهارداشت: دکتر کلانتری استاندار استان بطور ویژه وضعیت معادن را رصد می کند و ماموریت امروز ماهم در این ارتباط است.
وی افزود: یکی از موارد بسیار مهم این منطقه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مواد معدنی است که خوشبختانه در طول یکی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی صورت گرفته و در راستای سرمایه‌گذاری‌ها لازم است ارزش افزوده در منطقه ایجاد شود.
معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: مجموعه مدیران ارشد کشوری از جمله مدیر عامل ایمیدرو و شرکت‌های وابسته مانند شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و همچنین مدیریت ارشد استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند که به هر طریق ممکن از ظرفیت های منطقه و به نحو مطلوب در کمک به توسعه استان گام های موثری بردارند .

صمیمی دوست گفت: معدن بوکسیت سرفاریاب می تواند برای منطقه نقش آفرینی بکند و طی جلسات کارشناسی که داشته ایم اگر ذخیره مواد معدنی پاسخگو باشد صنعتی متناسب با ظرفیت و پتانسیل انشالله در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی بااشاره به تشکیل کمیته بوکسیت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت:در بازدید از شرکت الومینیای جاجرم در هفته دوم شهریور ماه جاری نسبت به چگونگی نحوه سرمایه گذاری و احداث و طراحی کارخانه وتعیین محصول تصمیم گیری خواهد شد.
صمیمی دوست درادامه گفت: مقرر گردید سازمان صمت استان ذخیره معادن و وعیار ان‌را به سرمایه گذار بخش خصوصی ارایه تا این سرمایه گذار نسبت به سناریوی مختلف تولید محصول نهایی کارخانه اقدام نماید.
در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از توجه ویژه مدیریت عالی ایمیدرو و تمامی مجموعه همکاران در آن سازمان و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و همچنین شرکت آلومینای جاجرم با نگاه مثبت شان به توسعه منطقه تقدیر و تشکر کردند.

رییس شورای اسلامی شهر سرفاریاب نیزدراین بازدید باارایه گزارشی درزمینه شرایط ووضعیت مردم در پی فعالیت این معدن خواستار حمایت ها و کمک هایی در زمینه زودبازدهی و عواید استخراج این معادن در بخش سرفاریاب شد.
سید صدیف دانشی تاکید کرد:عادلانه نیست که مردم سرفاریاب در پی انفجارها و قطع برق ناشی از فعالیت معدن بوکسیت عزیزی ارامشی نداشته باشند و چنین طرح صنعتی هیچگونه سودی برای منطقه نداشته باشد.

کیانی باوند دیگر عضوشورای اسلامی سرفاریاب نیز با بیان اینکه مردم سرفاریاب در ماجرای این معادن خویشتندار هستند خواهان کمک معدن دار به زیرساخت های روستاهای اطراف و شهرسرفاریاب شد.
باوند گفت: جاده تنگ پیرزال سرفاریاب توسط خودروهای سنگین حامل موادخام معدن دچار خسارت شده که نیازاست به این موارد رسیدگی فوری شود.
معاون استاندارهم در پاسخ به درخواست های اقایان دانشی و باوند قول مساعد داد همانطور که ایمیدرو برای ایجاد زیر ساخت های فسفات چرام در حال سرمایه گذاری بیش از ۴۰ میلیارد تومانی می باشد قطعا در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد و تا جایی که قانون اجازه دهد کمک خواهند کرد.

                 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Hello World پنج‌شنبه , 9 سپتامبر 2021 - 4:41