کد خبر : 5223
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 می 2021 - 17:58

صعودگروه کوهنوردی یاران کوهستان شهرستان چرام به قله ی ۳۴۸۹ متری کوه نیر+تصاویر

به نام خدای بی همتا در سحرگاه روز ۱۴۰۰/۲/۳۱ مقارن ساعت ۶ صبح، بر اساس برنامه‌ای از پیش تعیین شده،تعداد۱۱نفراز گروه کوهنوردی یاران کوهستان شهرستان چرام به سرپرستی سیاوش احمدی، راهی صعود به قله ی ۳۴۸۹ متری کوه نیر، دومین کوه بلند استان شدیم. در این راستا در همان روز موعود با عزمی راسخ و

به نام خدای بی همتا
در سحرگاه روز ۱۴۰۰/۲/۳۱ مقارن ساعت ۶ صبح، بر اساس برنامه‌ای از پیش تعیین شده،تعداد۱۱نفراز گروه کوهنوردی یاران کوهستان شهرستان چرام به سرپرستی سیاوش احمدی، راهی صعود به قله ی ۳۴۸۹ متری کوه نیر، دومین کوه بلند استان شدیم.

در این راستا در همان روز موعود با عزمی راسخ و دلی مملو از عشق به کوه و فتحِ قله، از شهرستان چرام حرکت کرده و بعد از طی مسافتی ۴۰ کیلومتری، به روستای پشت چنار از توابع بخش سرفاریاب رسیده و با پارک وسایل نقلیه شخصی مسیر را ادامه داده و ساعت ۹ به چشمه ی آبی معروف به (او کَهلی ) وچاه گهر در بالادست روستای مذکور که در مسیر عبور به سوی کوه و قله ی مربوطه است، رسیدیم.

در این جایگاه به صرف صبحانه ی مختصر و استراحتی کوتاه بسنده کرده و پس از طی مسافتی طولانی و سخت گذر، به پایین دست کوه، به جایگاه دل انگیز و عشایر نشین رسیدیم؛ که بعد از حال و احوال با عشایر نشینان، به مسیر خود ادامه داده و با طی کردن پاکوبهای مارپیچ، حدود ساعت ۲ بر بلندای کوه قرار گرفتیم.

از آنجایی که کوه نیر معروف است به کوه مازه دراز (یعنی کوهی که پهنا و وسعتش زیاد است)، حدود ۲ ساعت را طی کردیم بر بلندای کوه تا به قله ی مورد نظر رسیدیم و فاتح آن شدیم.
با گرفتن عکس و فیلم خاطرات خود را رقم زدیم و ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه ،بعد از فتح قله، ارتفاع را ترک و پس از عبور از شیب های یخچالی به مسیر بازگشت ادامه دادیم و ساعت ۹ شب به محل پارک ماشین ها رسیدیم.
در این صعود جذاب و سخت ، همه همنوردان طبیعت دوست در کمال صحت و سلامت به خانه برگشتند.

گروه کوهنوردی یاران کوهستان چرام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.