کد خبر : 4976
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مارس 2021 - 8:34

بازدید مسئولان کشوری واستانی به همراه فرماندارشهرستان چرام ازکارخانه اهک هیدارته چرام +تصاویر

در پی سفر سید جلال‌الدین هاشمی، نماینده معاونت هماهنگی امور استان های دفتر نهاد ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد همراه با مسئولین امور اقتصادی استان و فرماندار شهرستان چرام از کارخانه آهک هیدرانه چرام بازدید کردند.

سیدعلی تقوی؛

سید جلال‌الدین هاشمی، نماینده معاونت هماهنگی امور استان های دفتر نهاد ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و از کارخانه آهک هیدراته چرام بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چرام آنلاین ؛ امروزصبح (۱۲اسفندماه ۹۹) در پی سفر سید جلال‌الدین هاشمی، نماینده معاونت هماهنگی امور استان های دفتر نهاد ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد همراه با مسئولین امور اقتصادی استان و فرماندار شهرستان چرام از کارخانه آهک هیدرانه چرام بازدید کردند.

هادی فتاحی اصل فرماندار شهرستان چرام ضمن تشکر وخیرمقدم به مهمانان بیان کرد:خطراتی که زحمات مارااینجا تهدید میکند باید مورد بررسی قرارگیرد.

فتاحی اصل گفت: مسئله اصلی تورم هست که برای این کارکاه مشکل افرینی میکند،متاسفانه زمانی که باپیمانکارقراردادبستند وبه تعهدات هم عمل نشد وبعداهم به علت قیمت بالای تجهیزات باعث شد که روند کارعقب بیفتد.

فرماندارچرام عنوان کرد:
– یکی از تقاضا ها و اولویت های شهرستان چرام کارخانه آهک هیدراته است که پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و نزدیک به شصت و پنج درصد می باشد.
وی همچنین بیان کرد.
– تمام تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و با قولی که پیمانکار طرح داده تا خرداد ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید و حدود ۱۲۰ نفر بصورت مستقیم در سطح شهرستان چرام اشتغالزایی خواهد داشت.

وی افزود: ازاقای هاشمی، نماینده معاونت هماهنگی امور استان های دفتر نهاد ریاست جمهوری میخواهیم که صدای مارابه گوش مسئولان کشوری برساند تامشکلات اینجا حل شود.

سپس  سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، گفت: پروژه آهک هیدراته چرام روند آن به خوبی پیش می رود وگاز وبرق آن آماده بهره برداری هست وازلحاظ مالی هیچ مشکلی ندارد.

صمیمی دوست بیان کرد:شرکت ایمیدرو همه هزینه ها را متقبل خواهد شد .

معاون امور اقتصادی استاندار با اشاره به تامین آب کارخانه آهک هیدراته چرام اظهارداشت :آب مورد نیاز این کارخانه از سد کوثر با اعتباری بالغ بر۸میلیارد تومان تامین می شود.

وی افزود:برای تامین گاز مورد نیاز کارخانه آهک هیدراته از تنگ پیرزال حدود ۱۲میلیارد تومان و‌ برق ۸مگاواتی هم از برق چرام حدود ۱۰میلیارد تومان براورد شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه به صورت ویژه پیگیر عملیات اجرایی کارخانه آهک هیدراته چرام هستیم که اشتغال مورد نیاز منطقه را فراهم کند بیان کرد:مامی خواهیم مشکلات وروال ادارای به آسانی طی شود.وی بیان کرد: هاشمی نماینده محترم اموراستانهای ریاست جمهوری قول مساعد دادند که عملیات اجرایی آهک هیدرانه چرام با تامین اعتبار لازم وارد چرخه تولید شود و موجب رونق اقتصادی و اشتغال جوانان منطقه شود.

صمیمی دوست در خصوص فسفات چرام اینچنین عنوان کرد
– پروژه ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت کارخانه آهک هیدراته چرام و از طرح های مهم صنعتی استان ماست و جزو پروژه های جهش تولید می باشد.
وی در ادامه افزود.
– در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر حمایت از پروژه های جهش تولید از ریاست جمهوری دوستان ما آقای هاشمی و تیموری به چرام آمده تا  بصورت میدانی از فسفات دیدن کرده و روند پیشرفت فیزیکی این طرح را مشاهده نمایند.
صمیمی دوست همچنین بیان داشت.
– خوشبختانه این از طرح های خوبی است که توسط ایمیدرو در استان ما در حال اجرا است و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و امیدواریم با کار و تلاشی که صورت می گیرد به زودی به چرخه تولید در آمده و به بهره‌برداری برسد.
معاون اقتصادی استاندار اظهار امیدواری کرد که در آینده تولید استان فسفات چرام نقش بسیار مهمی ایفا نماید، وی ابراز داشت.
– این طرح هم در زمینه تولید و هم اشتغال در آینده ایی نه چندان دور می تواند نقش ارزنده ای ایفا نماید، ۳۳ طرح و پروژه جهش تولید در سطح استان تعریف شده که هدف گذاری ها و تلاش های خوبی صورت گرفته و مورد حمایت دولت نیز می باشد.
مهندس صمیمی دوست گفت.
– در کنار آن سی و سه طرح پروژه فسفات چرام از جمله طرح های است که اهمیت ویژه‌ای دارد و ما بدنبال رفع نیاز های این پروژه به لحاظ مالی و اعتباری هستیم.
قطعا با تکمیل این پروژه در سال آتی با توجه به زمان بندی که شده شاهد تولید و اشتغال خوبی در سطح استان و شهرستان چرام خواهیم بود و با راه افتادن این پروژه نرخ بیکاری نیز کاهش خواهد یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.