کد خبر : 3661
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 ژوئن 2020 - 14:44

مرقومه ای خطاب به جریان عدالتخواهی؛

مجتبی فرهمند

منادیان عدالت دم خروس راباور کنیم یا قسم حضرت عباس را!!!!!!!!!!!

*بسم الله الرحمن الرحیم* (لطفا متن بادقت هرچه تمام مطالعه شود) 🖋 *مرقومه ای خطاب به جریان عدالتخواهی* 🖋 *منادیان عدالت دم خروس راباور کنیم یا قسم حضرت عباس را!!!!!!!!!!!* ❇ پیغمبر عظیم الشأن اسلام(ص) فرمود: ان الدرهم یصیبه الرجل من الربا اعظم عند الله فی الخطیئه من ست و ثلاثین زنیه، یزنیها الرجل! و اربی

*بسم الله الرحمن الرحیم*
(لطفا متن بادقت هرچه تمام مطالعه شود)
🖋 *مرقومه ای خطاب به جریان عدالتخواهی* 🖋

*منادیان عدالت دم خروس راباور کنیم یا قسم حضرت عباس را!!!!!!!!!!!*

❇ پیغمبر عظیم الشأن
اسلام(ص) فرمود: ان الدرهم یصیبه الرجل من الربا اعظم عند الله فی الخطیئه من ست و ثلاثین زنیه، یزنیها الرجل! و اربی الربا عرض الرجل المسلم!: درهمی که انسان از ربا به دست می‌آورد گناهش نزد خدا از سی و شش زنا بزرگتر است! و از هر ربا بالاتر آبروی مسلمان است!

❇ از زمان شکل گیری جامعه اسلامی و بعد از وفات نبی اکرم تا کنون جامعه اسلامی دچار انحرافات عقیدتی و معرفت شناسانه ی بیشماری قرار گرفته که خوشبختانه این انحرافات هرگز نتوانسته مسیر صالحه اسلام ناب را کج کرده یا منحرف نماید.
دین اسلام دین تعادل و دوری از افراط و تفریط است و در هر اقدامی مصلحت جامعه اسلامی و مردم را در نظر گرفته است.
در هفته ای که گذشت پیرامون رخدادی که در شهرستان اتفاق افتاد، این واقعه به اتخاذ مواضعی در بین اقشار مختلف مردم قرار گرفت که این موضع گیری ها درگیر افراط و تفریط های عدیده ای شد که لازم می دانم جهت پاسداشت حق و حقیقت و عدالت طلبی در حد وسع اندیشه ای خود نقدی دلسوزانه و مشفقانه براین مواضع داشته باشم.
به مدد فضای بی در و پیکر مجازی، تقریبا همه اقشار مردم محترم و همشهریان عزیز بر کم و کیف ماجرا وقوف داشته که در این بین بیانیه عده ای قلیل و انگشت شمار تحت عنوان دهن پرکن جمعیت عدالت خواهی اما در لوای جمعی از جوانان مذهبی شهرستان چون استخوانی در گلو و خاری در پای، وجدان های بیدار انسان های صالح و خداترس را آزرد و روان آنها را آشفته ساخت.
✳ در این مرقومه سراسر عقده که بیشتر شبیه نوشته های کودکانه ی قهرآلود و آکنده از حب و بغض های شخصی ست هر انسان دردمند و اندیشمندی می تواند به سادگی پی به مسائل پشت پرده این موضع گیری برده و به اندیشه نگارنده که فکری جز تخطئه و تخریب نداشته پی ببرد.
در بحبوحه ای اتفاق و رخدادی که رسانه های بیگانه و معاند بصورت شبانه روزی شاکله نظام اسلامی را زیرسوال برده و از آب گل آلود ماهی گرفته و از این رخداد سواستفاده کردند، به جای اینکه حفظ آبروی نظام و انقلاب کنند و حداقل در ظاهر حمایت کرده، صحنه را مناسب عقده گشایی های کودکانه دیدند و نه تنها حمایت نکردند بلکه آب به آسیاب دشمن ریختند.
فاین تذهبون؟؟
این گروه انگشت شمار که داعیه دار خرد وسواد و فهم و درایت ویژه هستند و معتقدند که باید تمامی مناسبات فرهنگی و مدیریتی شهرستان با فکر و منش آنها هماهنگ شده و ایشان گرداننده و سکاندار کشتی فرهنگی شهرستان باشند، از گذشته های دور تا کنون به دلیل قدرت طلبی و تمامیت خواهی و بهانه های مختلف نهادها و شخصیت های انقلابی شهرستان را مورد هتاکی قرار داده و به بهانه ی عدالت طلبی و مبارزه با فساد به صورتِ لطیف افراد دلسوز و نهادهایِ پای کار شهرستان، چنگ انداخته و از راه عدالت طلبی خارج شده و گزینشی در راه اهداف حلقه دوستانه و منحوطه خویش گام برداشته اند و هدفی جز ابراز وجود و یکه سالاری نداشته و ندارند.
✴ ای منادیان عدالت، کیست که نداند درد شما چیست. سر در برف بی آگاهی کرده اید و کباده علم و سواد می کشید، زهی خیال باطل که تمامی مردم از انگیزه ها و اهداف پشت پرده شما آگاهند. این همه مشکلات ریز و درشت و سو مدیریت های این خطه اعم از (اتفاقات گروه شبه منافقین در شهر، بی عدالتی های اجتماعی در ادارات اعم از استفاده از اموال و ماشینهای دولتی در تایم غیر اداری و تعطیل، برخورد با بدحجابی و بی حجابی ارباب رجوع در ادارات، آتش سوزی مزارع و گندمزارهای شهر و نبود امکانات جهت مدیریت بحران و کمبود ادوات کشاورزی مثل کمباین)
را فراموش کرده و تاکنون در خصوص مشکلات سایر نهادها و اشخاص موضع گیری، بیانیه، حمایت یا عدم حمایتی نداشته اید، فقط چسبیده اید به یک نهاد انقلابی و یک شخصیت انقلابی، آیا باید باور کنیم که درد دین و انقلاب دارید؟
❇ از رهبری مایه می گذارید…
مگر امام، مقتدا و رهبر ما امام خامنه ای در سخنانی در جمع دانشجویان در ۸ خرداد ۹۷ به صراحت نفرمودند: انقلابی گری به معنای «مشی صحیح، عاقلانه، شجاعانه و پرانگیزه»، فقط در بستر نظام اسلامی معنادار و امکان پذیر است، بنابراین کسانی که نظام و بنیان‌ها و ارزش‌های آن را زیر سوال می‌برند و تخریب و ساختارشکنی می‌کنند، در واقع در حال ویرانگری هستند، نه انقلابی گری. ”
مگر معظم له با شجاعت و درایت همیشگی و علوی خویش نفرمودند در مقابل «خشم انقلابی»، «صبر انقلابی» هم داریم بگونه ای که امیرمؤمنان نیز به عنوان مظهر کامل و تام و تمام عدالت در مواقعی صبر پیشه می کردند. ”
دلیل این احساس «غرور»، «خودبسندگی» و این حس مطلقیت شما چیست؟
تاریخ این سرزمین پر است از سرگذشت گروه ها و گعده های انحرافی که برای عبرت آموزی بد نیست به تاریخ اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی مان سری بزنید و عاقبت منحرفین را مطالعه نمایید.
«قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ ثُمَّ انْظُرُوا کَیْفَ کَانَ عَاقِبَهُ الْمُکَذِّبِینَ»
نمی شود به بهانه فساد ستیزی گناه کبیره کرد و بر مومنان جامعه اسلامی بدون هیچ تحقیق و تفحصی دروغ و غیبت بست و به دلیل غرض ورزی های شخصی، جناحی و باندی جامعه اسلامی را دچار التهاب و اغتشاش کرد.
شعار و گفتمان عدالت خواهی بی شک ملغمه ای ست که برای رسیدن به قدرت و بازی های سیاسی به دستان کسانی شکل گرفته که امروزه در دادگاه صالحه نظام مورد بازخواست قرار گرفته و روانه زندان شده اند.
❇ کیست که نداند جریان عدالت خواهی عقبه ای فکری اش به
*امثال اسفندیار رحیم مشایی ها و بقایی ها*
می رسد.
افرادی که شعار اصلی و باطنی شان به تعبیر پیر خمین اسلام آمریکایی و سیاست اصلی شان اسلام منهای روحانیت است.
نقد و نقادی حق هر شهروندی است و حق نقادی در هر جامعه ای پا به پای حق حیات پا به عرصه اجتماع می گذارد. اما قطعا و یقینا همگان قبول دارند و پذیرفته اند که نقد تعریف و اسلوب های مشخصی دارد.
✳ اولین ویژگی و اسلوب یک منتقد اشرافیت بر موضوعی ست که می خواهد مورد نقادی قرار بگیرد.
نقد و نقادی شناساندن ویژگی های مثبت و منفی هر پدیدار اجتماعی ست.
به سخره گرفتن جامعه و سمپاشی های با محوریت حب و بغض های شخصی، نق زدن هایی ست که با نقد واقعی زمین تا آسمان تفاوت دارد.
*بجای نقد نق می زنید*
جامعه را دچار تلاطم های عدیده می کنید.
با هیاهو، پرخاش و غوغاسالاری نه حقیقتی کشف می شود و نه خدمتی صورت می پذیرد. در پشت این نقاب هیاهو، نیات، انگیزه ها واهدافی برای کسانی ست که می خواهند به بهانه انقلابی گری کت و شلوار قدرت و ریاست دوخته و بر اریکه قدرت سوار شوند.
جریان عدالت خواهی نشان داده ست که نه درد دین دارد و نه سودای انقلابی گری بل گفتمانی ست که می خواهد با شعار عدالت طلبی قدرت را قبضه کرده، در دست گرفته و جامعه و نظام اسلامی را منحرف کرده و به اضمحلال برساند.
جمعی از این دانشجویان و جوانان باطن درست و ساده نهاد هم با این افراد همراه گشته و از باطن خبیثانه این جمع منحط مطلع نیستند. متاسفانه آفتی که در محافل عدالتخواه دانشجویی دیده می‌شود و در نهایت آسیب‌های جدی بر پیکره این امر مبارک زده و ضربه به خود این جوانان پرشور و باانگیزه را به دنبال خواهد داشت، نوعی احساس «خودبسندگی» و «خود-حق-انگاری» است که افراد را به غرور دچار می کند. جوان انقلابی، لاجرم و قطعا باید رفتار و گفتار و مشی ولی فقیه را نصب‌العین حرکات انقلابی خود قرار دهد (چرا که در غیر این صورت، دیگر مصداق لفظ «انقلابی» نیست) و هر کجا، هر کسی دچار این احساس شد که از رهبری انقلاب، «انقلابی» تر است، باید به خود رجوع کند که کجای راه را اشتباه رفته و دچار چه اعوجاج و انحرافی شده که این احساس گریبانگیر او شده است.
❇ در پایان با تفالی به مصحف شریف این کتاب انسان ساز که می فرمایند :*وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللَّهِ جَمِیعاً و لاتَفَرَّقُوا *:همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید از شما خاضعانه و برادرانه خواهشمندم چنانکه دل در گرو اسلام و مبانی آن و تعالی نظام مقدس مان دارید، با همدلی و هم رایی و بدور از هیاهو و غوغاسالاری( در این وقت حساس که از یمین و یسار بیماری و مشکلات مردم مان را احاطه کرده و نظام کفر عرصه را بر نظام و مردم ما تنگ کرده بهتر است که
دست در دست هم دهیم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد

مجتبی فرهمند
۹۹/۰۳/۲۹

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی دوستی زاده پنج‌شنبه , 18 ژوئن 2020 - 15:26

بسم الله الرحمن الرحیم
عرض سلام و احترام
بنده متن و چند بار خوندم واقعا بجا هست و عالمانه

و اینکه باید حقد سخصی و کنار گذاشت و اصل و واقعه رو ببان کرد نکات مثبت و منفی و دید
بر موضوع اشراف کامل داشت
نقد عالمان کرد و اگاه ساز باسد نه تخریبانه
«»شیخ مهدی دوستی زاده «»
۲۹/۳/۱۳۹۹

۰۹۱۷۹۴۲۹۶۸۷