کد خبر : 1303
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 دسامبر 2018 - 22:19

مدیرآموزش وپرورش چرام:

محسن زارعی

نهادینه کردن سواد در جامعه، بیسوادی را کاهش می دهد+تصاویر

نشست خبری مدیرآموزش و پرورش شهرستان چرام به مناسبت هفته سوادآموزی با حضور معاونین و کارشناس نهضت سوادآموزی برگزار شد

به گزارش چرام انلاین ، نشست خبری مدیرآموزش و پرورش شهرستان چرام به مناسبت هفته سوادآموزی با حضور معاونین و کارشناس نهضت سوادآموزی برگزار شد
صدرالله عزیزی در این نشست ضمن تبریک هفته سوادآموزی افزود: بیسوادی یک چالش ملی است وتاثیربرروی محیط زیست وزندگی داردوانسدادبیسوادی یکی ازبرنامه های آموزش وپرورش است وخدمات انقلاب اسلامی برای امرسوادآموزی چشمگیرمی باشدچراکه درصدسوادآموزی جامعه هدف بین ۱۰تا۴۹ سال درسال ۵۵حدودا۲۸درصدبوده است که درآخرین سرشماری شهرستان چرام ۹۲/۶درصدواستان ۹۲/۷ودرکشور۹۴/۲بوده است که رشد۶۰درصدی داشته ایم .
وی عنوان کرد: سیاست دولت یازدهم و دوازدهم ریشه کنی بیسوادی است و نهادینه کردن سواد در جامعه، می تواند بیسوادی را کاهش دهد.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان چرام خاطرنشان کرد: درسال جدیدکشاورزان سن۶۰سال می تواننددرکلاس های سوادآموزی شرکت کنندوهدایایی هم دریافت کنندو شاید در تنها حوزه ای که از نظر منابع مالی مشکلی نداشته باشیم، همین حوزه سوادآموزی است.
عزیزی تصریح کرد: به مناسبت هفته سوادآموزی ۱۴الی ۱۵ برنامه درشهرستان اعم ازدیدارخانواده شهیدان سوادآموز روستای سوادآموزی ، مسابقه انشاء پرسش ریاست جمهوری وغباروبی گلزارشهداودیدارباامام جمعه اجراکردیم .
وی افزود:سوادیکی ازسه شاخصه های پیشرفت هرکشورهست که می طلبدکه همه نهادهاوخانواده هاتلاش کنندتابا مشارکت همگانی بیسوادی راریشه کن کنیم .
عزیزی گفت :درشهرستان قدمهای خوبی برای سوادآموزی انجام شده است من جمله توانمندسازی نیروی انسانی می باشدودرتلاش هستیم که از۶۰ نفربیسوادبین ۱۰تا۴۹سال ۵۵نفرجذب شده ووباتوجه به تمدیدشدن مهلت قانونی تا۱۵دی ماه  مابقی جذب شوند.
وی ادامه داد:دردوره تحکیم از۶۸ نفرتعداد۶۰ نفرودردوره انتقال ۴۲نفرجذب شده که هدف داریم همه راجذب کنیم .
مدیرآموزش وپرورش چرام یاداورشد:بعضی ازسوادآموزان مدرک دارندولی توانایی خواندن ونوشتن راندارندکه یکی ازمشکلات است وباتوجه به پیگیری های به جدمعاونت سوادآموزی استان امیدواریم این مشکل حل شود.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان چرام با اشاره به آمار بیسوادی در شهرستان چرام عنوان کرد:در سنین ۱۰ تا۴۹ سال، درصدی قریب به ۹۲/۶درصدبوده که شهرستان چرام دراستان رتبه سوم رادارا می باشد که بر بر اساس آخرین سرشماری تعداد بیسوادان ما ۱۶۱۲نفر است.
عزیزی تصریح کرد: هر فردی می تواند یک نفر را باسواد کند که ما هم انهارا تحت پوشش قرار می دهیم که دهیاران و شوراهای روستا نقش خوبی را می تواند ایفا کنند.
رئیس آموزش و پرورش چرام با اشاره به اینکه گروه و جامعه هدف بیسوادی ۱۰تا۴۹سال در سه رده سنی آموزش داده خواهند شد بیان کرد:سوادانوزان به شرط اینکه در ارزیابی ها قبول شوند و برای قبول شدگان پاداش۱۵۲۷۰۰هزارتومانی در نظر گرفته می شودوطبق مصوبات جدیدشورای پشتیبانی وام به مبلغ ۱تادومیلیون برای قبول شوندگان وصدورپروانه ساخت سفرمشهد درنظرگرفته شده است .
عزیزی از نشریه فرصت دوم جهت ارتقاسواد و تقویت روحیه استقلال در خودآموز و خواندن مطالب با خانواده ها در دوره تحکیم و انتقال خبرداد.
وی با اشاره به اینکه آموزش دهندگان بیمه شده اند، اضافه کرد: آموزش دهندگان ما بیمه شده اند و یکی از مباحث پس از سوادآموزی، ارتقای سواد و تحصیل برای آموزش دهنده به انتخاب خود است.
براساس این گزارش در پایان این نشست از دو چهره موفق  سوادآموزی که دوره های مقدماتی وتکمیلی را از کلاس های نهضت سوادآموزی شروع کردند و ادامه تحصیل دادند و هم اکنون فرهنگی و در آموزش و پرورش چرام خدمت می کنند تجلیل بعمل آمد.
همچنین رئیس آموزش وپرورش چرام در پایان با اهدا لوحی از اصحاب رسانه فرهنگی  شهرستان تجلیل کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.