کد خبر : 7937
تاریخ انتشار : جمعه 10 فوریه 2023 - 15:23

نخستین سردخانه شهرستان کهگیلویه کلنگ زنی شد

همزمان با دهه مبارک فجر، باحضور مسئولان استانی وشهرستانی نخستین سردخانه شهرستان کهگیلویه کلنگ زنی شد.

چرام انلاین:

همزمان با دهه مبارک فجر، باحضور مسئولان استانی وشهرستانی نخستین سردخانه شهرستان کهگیلویه کلنگ زنی شد.
سرپرست جهاد کشاورزی کهگیلویه در این ایین گفت: ظرفیت این سردخانه ۷٠٠تن می باشد.
کیومرث روزیان افزود:  این سردخانه دو مداره دارای ظرفیت ۴٠٠ تن محصولات دامی(گوشتی) بادمای زیرصفر و ۳٠٠ تن میوه جات بادمای بالای صفر می باشد.

روزیان ادامه داد: بااحداث این سردخانه وذخیره سازی محصولات سردخانه ای، امنیت غذایی برای مردم در شهرستان کهگیلویه و سایرشهرستان های اطراف ایجادخواهد شد.
وی اعتبار این طرح را ۱۱٠ میلباردریال عنوان کرد.

روزیان تصریح کرد: کلیدپیشرفت کهگیلویه سرمایه گذاری است و برای تشویق سرمایه گذاری در چنین طرح هایی باید از بروکراسی اداری اجتناب نمود و مشکلات احتمالی را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: اشتغال زایی ۱۲ نفر  نفر به صورت مستقیم، حذف واسطه ها، ایجاد ارزش افزوده بالا، کاهش ضایعات محصولات، ایجاد بستر صادرات محصولات کشاورزی، کاهش بهای تمام شده و ارائه محصولات با کیفیت بالا از مهم ترین مزایای این طرح است که درزمینی به مساحت ۸۰۰متر ایجاد خواهد شد.

روزیان تاکیدکرد: ابن پروژه به نمایندگی از ۱۴ طرح  جهاد کشاورزی دردهه مبارک فجر می باشد که با اعتبار ۴۱۶میلیاردتومان افتتاح و یا کلنگ زنی شدند.

برپایه گزارش صدای جنوب، بعد از سال‌ها ممنوعیت صدور مجوز احداث سردخانه، در یکسال گذشته ودردوران مسئولیت دکترمعتمدی پور در یک انقلاب زیرساختی مجوز احداث ۳۲ هزار تن سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد و در دهه فجر بخشی از این ظرفیت‌ها افتتاح شدند؛ موضوعی که نماینده مردم بویراحمد و معاون اقتصادی استانداروهمچنین نماینده مردم کهگیلویه درمجلس  وفرماندار کهگیلویه مهر تایید بر آن زدند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.