کد خبر : 7264
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 جولای 2022 - 0:03

وقوع سیل‌های فاجعه‌بار در طسوج و چاسخار در خواب اداره امور عشایر استان/ چاسخار،طسوج،دامور و بایار نیازمند کمک بیشتر امداد رسانی تا حل مشکل سیل زدگان ادامه دارد

به گزارش چرام انلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری چرام؛سیدعبدالرحمان توفیقیان فرماندار چرام به همراه سید ابراهیم موحد رئیس دفتر نماینده کهگیلویه بزرگ،مدیر عامل آبفای استان، فرمانده سپاه ناحیه چرام، فرمانده نیروی انتظامی،بخشدار مرکزی،معاونت سیاسی فرماندار و دستگاه های خدمات رسان از منطقه طسوج و چاسخار بازدید و مشکلات را بررسی و به صورت

به گزارش چرام انلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری چرام؛سیدعبدالرحمان توفیقیان فرماندار چرام به همراه سید ابراهیم موحد رئیس دفتر نماینده کهگیلویه بزرگ،مدیر عامل آبفای استان، فرمانده سپاه ناحیه چرام، فرمانده نیروی انتظامی،بخشدار مرکزی،معاونت سیاسی فرماندار و دستگاه های خدمات رسان از منطقه طسوج و چاسخار بازدید و مشکلات را بررسی و به صورت تلفنی پیگیر هایی از استان و تهران داشتند.

با تلاش فرماندار و رئیس دفتر نماینده کهگیلویه بزرگ دو دستگاه لودر به مناطق سیل زده اعزام و بسته های حمایتی از طریق هلال احمر به منطقه ارسال شد.

توفیقیان با اشاره به اینکه سیل روز گذشته این شهرستان تلفات انسانی نداشت افزود: در جریان این بارندگی ها منازل برخی از مردم درمناطق و روستاها دچار آسیب شد که امداد رسانی از همان ساعات اولیه آغاز شده است.

فرماندار چرام با اشاره به بارندگی‌های سال‌های گذشته افزود: بارندگی‌های شدید سال گذشته در حوزه طسوج باعث وقوع سیلاب خسارات شدید در پی داشت.

وی با اشاره به تلاش ها و پیگیرها گفت: در اثر وقوع سیلاب‌های یاد شده خسارات بسیار شدید مالی به وقوع پیوسته کار هایی صورت گرفت
وی افزود:متاسفانه سیل امسال بسیار خسارت بارترو وضعیت فاجعه” شده‌است .

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود وقوع بارندگی‌های نامتعارف و بی‌سابقه در حوضه‌های طسوج وچاسخار منجر به وقوع سیلاب‌های بسیار ویرانگر شده ضروری است پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام شود تا با اجرای برخی برنامه‌ها و اقدامات، خسارات مرتبط با سیلاب به حداقل ممکن برسد.

دکتر توفیقیان گفت: آب از خانه‌های برخی مناطق سیل زده تخلیه شده و سیل زدگان با آب گل آلود سیلاب وسایل باقیمانده زندگی شان را شسته و در قسمت‌های خشک خانه‌ها مستقر شده‌اند.

 

وی افزود: با وجود آنکه تلاش شده مواد غذایی و آب آشامیدنی و پتو و پوشاک به سیل زدگان برسد اما از آنجا که تعداد سیل زده هابسیار زیاد است و در فواصل زیاد و پراکنده قرار گرفته اند و همچنین راه دسترسی بعضی از بین رفته، کمک رسانی به برخی مناطق محدود و همین شده که به یک عده کمک رسانی شود و یک عده هنوز در انتظار رسیدن کمک ها باشند.

فرماندار چرام با اشاره خسارت وارده به طرح پرورش ماهی در طسوج گفت: بارش‌های سنگین و سیلابی اخیر در استان خصوصا شهرستان چرام که با طغیان رودخانه‌های محلی و وقوع سیلاب همراه بود، حجم بالای خسارت به مزارع، باغات، قنوات، جاده‌های دسترسی به مزارع، تاسیسات آب ، دام و دامپروری، کانال های آبیاری،ازبین رفتن زنبورستان در دامور و چهل چشمه ، استخرهای پرورش ماهی شاهینی که ماهی آن به طور کامل از بین رفت را در پی داشت.

وی گفت: نیروها در حالت آماده باش کامل هستند و امروز تلاش کردیم مسیر اصلی روستای طسوج را انتها تا ابتدا بازگشایی کنیم که فردا بازگشایی و امداد رسانی ادامه دارد.

لازم به ذکر هست بیشتر کسانی که خسارت دیده اند دلیل آن ساخت و ساز در خارج از محدوده قانونی و ساخت و ساز غیر مجاز و در مسیل رودخانه و آبراه ها بوده است که نیاز هست در این رابطه چاره اندیشی شود.

 

خبرنگار اعزامی به بخش سیل زده شهرستان چرام نشان می‌دهد که با وجود امدادرسانی‌ها، دو روز پس از وقوع سیل به علت تخریب بالا هنوز تعدادی از جاده‌های دسترسی بسته است، شبکه برق وصل است و آب رسانی با تانکر صورت می گیرد و تلاش هایی جهت مهیا شدن لوله های آب شرب انجام شد که قرار هست فردا تا پس فردا از طریق بسیج سازندگی به محل وقوع سیل ارسال شوند و باتلاشی که صورت گرفت مسیر اصلی طسوج باز هست و امداد رسانی و بازدیدها ادامه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.