کد خبر : 7074
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 ژوئن 2022 - 23:34

نشست خبری رئیس اتاق اصناف کهگیلویه برگزار شد

رییس اتاق اصناف کهگیلویه امروز به مناسبت اول تیرماه روز اتاق اصناف در نشست خبرنگاران کهگیلویه هم گزارشی از عملکرد این مجموعه ارائه و هم به برخی شایعات روزهای اخیر در فضای مجازی اشاره و به انها پاسخ داد.

چرام آنلاین:

حسین خدمتی/خبرنگار،

رییس اتاق اصناف کهگیلویه امروز به مناسبت اول تیرماه روز اتاق اصناف در نشست خبرنگاران کهگیلویه هم گزارشی از عملکرد این مجموعه ارائه و هم به برخی شایعات روزهای اخیر در فضای مجازی اشاره و به انها پاسخ داد.
به گزارش چرام آنلاین، عین الله اخوان با قدردانی از زحمات خبرنگاران کهگیلویه بزرگ گفت: به صراحت می گویم این شهرستان مجموعه ای از بهترین خبرنگاران را دارد که اصالت و رسالت را با هیچ چیزی معامله نمی کنند.
اخوان تاکید کرد: خبرنگاران همواره با نقدها و گزارشات خود ما را در انجام مسئولیت یاری کرده اند.
رییس اتاق اصناف کهگیلویه گفت: ۶۵۸۸ بازرسی از اصناف مختلف در شهرستان های کهگیلویه، لنده و چرام از ابتدای سال جاری تا کنون انجام شده است.
عین‌الله اخوان اظهار داشت: در این بازرسی ها ۷۱ متخلف صنفی شناسایی و ۱۶ واحد پلمب شد.

وی مبلغ جریمه صنف های متخلف را ۸۰۹ میلیون ریال اعلام کرد.

اخوان تصریح کرد: بیش از هشت هزار واحد صنفی در سه شهرستان کهگیلویه، لنده و چرام در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

وی افزود: برای خدمات رسانی بهتر به متقاضیان در سه شهرستان و هشت بخش واحد اتاق اصناف راه اندازی شده است .

اخوان اضافه کرد: با راه اندازی اتاق اصناف در بخش های مختلف علاوه بر نظارت مستمر بر بازار صدور پروانه کسب در کمترین زمان ممکن صدور خواهد شد که رضایتمندی متقاضیان را در بر خواهد داشت.

وی برگزاری انتخابات را شفاف اعلام کرد و گفت:اتاق اصناف دردولت موسسه غیرانتفاعی وخودگردان است و دراتحادیه صنفی واحدهای صنفی تشکیل میشود و انتخابات هراتحادیه ای به صورت الکترونیک جداگانه برگزار میشود.
وی بابیان اینکه انجام کار در
اتحادیه ها افتخاری هست تاکید کرد: اعضای واحدهای صنفی به شرط دارا بودن شرایط منعی برای ثبت نام ندارند.

اخوان گریزی به مدیریت بیست ساله خود نیز زد و گفت: اتاق اصناف کهگیلویه برند کشوری است و باافتخار اعلام می کنم در هر نشستی در سطح ملی بعنوان خادم مردم حرفی برای گفتن داریم و در سطح کشور اناق اصناف کهگیلویه جایگاه ممتازی دارد.
وی تاکید کرد: خدمتگزاری در راس اتاق اصناف با این سابقه لطف همه اتحادیه هاست.
اخوان گفت: همواره تعامل با ائمه جمعه و فرمانداران سالیان مختلف را سرلوحه کارم قرار داده ام و هیچ وقت نگاه مادی به این جایگاه نداشته و ندارم.
عین الله اخوان منتقدان خود را عاملی برای موفقیت خود برشمرد و گفت: اگر موفقیتی هست نتیجه این بوده که همواره در اتاق اصناف «ما بودیم ومن نبودم»!

وی تصریح کرد: حوزه کاری درسطح سه شهرستان وسیع است اما کارکنان ما محدود هستند ودر۱۵سال اخیر نیز هیچ نیرویی استخدام نشده است.
وی شرایط استخدام را براساس شرایط استخدامی وکمیسیون نظارت عنوان کرد وی گفت: ازخانواده من کسی کارمند رسمی نیست و دستگاه های نظارتی می توانند بررسی کنند.
اخوان اتاق اصناف را محلی برای همه سلایق به دور از مرزبندی طایفه ای و سیاسی برشمرد و گفت: حساب برخی مغرضان را که شایعات بی اساس منتشر می کنند به خدا واگذار می کنم.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه گام دیگر این مجموعه را آغاز بکار عملیات احداث نخستین شهرک صنفی درکشور عنوان کرد وگفت: در تقاطع جاده دهدشت-پاتاوه ۲۷٠واحد قطعه بندی وخدمات ان انجام و ساخت این واحدها بزودی اغاز و صنوف الاینده از سطح شهر خارج میشوند.
وی از پیگیری فرماندار و بخشدارمرکزی،اداره های صمت،منابع طبیعی، اموراراضی، راهداری وجهادکشاورزی قدردانی و از اغاز عملیات این شهرک در هفته آینده خبرداد.
اخوان به روز پرداخت کردن حقوق پرسنل و دریافت کمترین وصولی بابت عضویت وبیشترین بهره برداری را دیگر شاخصه های اتاق اصناف کهگیلویه عنوان کرد.
عین الله اخوان اظهارداشت: دردولت مردمی آیت الله رییسی تسهیل در صدور پروانه کسب و رفع کاغذبازی در اولویت قرار داده شده وحتی در دوساعت پروانه صادرکردیم که برخی صنوف که مجوز شبکه بهداشت واماکن را نیازدارند این زمان بیشتر و مقداری زمان براست.
وی به برخی نقدها در زمینه عضویت و ریاست برخی افراد در اتحادیه که فاقد بروانه کسب ان اتحادیه باشند نیز پاسخ داد و گفت: چنین چیزی امکان ندارد و قانون جلوی چنین تخلفاتی را بسته است.
نامزدی برخی افراد در دو دوره متوالی و چهار دوره متناوب دیگر نقد روزهای اخیر به اتاق اصناف بود که اخوان تاکید کرد: قانونی که مجلس وضع کرده و شورای محترم نگهبان تایید کرده و راه را برای معتمدان و افراد حقیقی و حقوقی باز گذاشته نمی توان در دهدشت با سلیقه برخی افراد تغییر داد و جابجایی در دو اتحادیه با دارا بودن پروانه کسب مربوط به آن اتحادیه ها و یا پس از ادغام دو اتحادیه هیچ ممنوعیتی ندارد و امیدوارم افراد بااطلاع کامل موضوعی را بیان و اطلاع رسانی کنند و به شایعات بی اساس دامن نزنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود عدم گزارش دهی مردم درکهگیلویه را کمک به گرانفروشان دانست و خاطرنشان کرد: مردم گزارش صنوف مختلف را اعلام کنند تا ما یتوانیم با متخلفان برخورد نماییم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.