کد خبر : 5237
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 می 2021 - 14:55

تقویت ظرفیتهای گردشگری یاسوج اولویت شورای ششم باشد”

فعال فرهنگی و سیاسی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که شورای اسلامی این شهر باید ظرفیت های گردشگری و تقویت این ظرفیت ها را در اولویت کاری خود قرار

فعال فرهنگی و سیاسی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که شورای اسلامی این شهر باید ظرفیت های گردشگری و تقویت این ظرفیت ها را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش  چرام انلاین   محمد رضا جلیل فر با بیان اینکه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های متعدد گردشگری و زیارتی است، اظهارداشت: شهر یاسوج بلحاظ موقعیت جغرافیایی و مواهب الهی، از نعمات فراوان گردشگری برخوردار بوده که وجود این نعمات و مواهب در این شهر باعث شده که نام پایتخت طبیعت بر آن گذاشته شود.

این کاندیدای انتخابات ششم شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: وجود اماکن متبرکه در کنار اماکن گردشگری جلوه های زیبایی در پایتخت طبیعت ایران خلق کرده که شورای ششم اسلامی این شهر بایستی تقویت ظرفیت های سیاحتی و زیارتی را در اولویت کار خود قرار دهد.لیل فر با بیان اینکه بنظر می رسد به ظرفیت های سیاحتی و زیارتی شهر یاسوج توجهی خاصی نشده است، خاطرنشان کرد: امروزه صنعت گردشگری به عنوان یک عامل مهم در تولید ثروت و توسعه پایدار منابع اقتصادی مطرح است و ما باید هر چه بیشتر در جهت احیای ظرفیت های گردشگری تلاش کنیم.

وی گفت: دستیابی به توسعه پایدار شهری بر مبنای درآمدهای پایدار ، یک امر حیاتی برای کلان شهرها محسوب می شود و باید گفت که با برنامه ریزی مدون و اصولی بخوبی می توان از ظرفیت های گردشگری یاسوج به درآمدهای پایدار دست یافت.

کاندیدای انتخابات ششم شورای اسلامی شهر یاسوج با تاکید براینکه در چنین شرایطی استفاده از ظرفیت های گردشگری می تواند بخش مهمی از مشکلات مالی شهرداری این شهر را رفع کند، یادآورشد: باید زمینه مشارکت مردم در احیای ظرفیت های گردشگری و نیز ظرفیت های زیارتی را در شورای شهر و شهرداری یاسوج فراهم کرد.

جلیل فر. با اشاره به ظرفیت قابل توجه جاذبه های گردشگری در یاسوج، اظهارداشت: باید از این ظرفیت ها در راستای ایجاد منابع پایدار اقتصادی بهره ببریم و البته ما در آغاز راه توسعه گردشگری هستیم و باید زیرساخت های آن به جد تقویت شود.

وی گفت: یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت کشور با وجود صدها بنای فرهنگی و تاریخی، دارای ظرفیت بی بدیلی از جاذبه های دیدنی و گردشگری است که معتقدم در معرفی این جاذبه ها و بهره مندی از ظرفیت های موجود غفلت شده است.

این فعال فرهنگی با تاکید براینکه باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم یک گردشگر را در یک زمان بندی حداقلی و یک هفته ای، به جای «سرگرمی»، «تامین» کنیم ، خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز در یاسوج با این سطح فاصله داریم.

جلیل فر افزود: به عنوان مثال در شهر اصفهان، مقوله گردشگردی به خوبی مورد توجه قرار گرفته و زیرساخت ها و امکانات آماده است که هر گردشگر در مدت زمان حداقلی و یک هفته ای، ضمن بهره مندی از جاذبه های دیدنی با شناخت کاملی از فرهنگ و تاریخ به مبدا باز می گردد در حالی که این اتفاق هنوز در مورد یاسوج محقق نشده است.

وی تاکید کرد که یاسوج باید به شآن خود در حوزه گردشگری برسد در حالی که امروز شاهدیم ظرفیت ها بالقوه است و باید بالفعل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.