کد خبر : 5110
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آوریل 2021 - 13:56

برخورد قانونی با عاملان تجمع در آیین‌های خاکسپاری

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: محدودیت برای آیین‌های خاکسپاری در کهگیلویه و بویراحمد اعمال می‌شود.

به گزارش  چرام انلاین، استاندار با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان گفت: اوضاع از لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار خطرناک است از این رو برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری‌ها با محدودیت‌های ویژه انجام می‌شود.
حسین کلانتری با بیان اینکه تحویل جنازه‌ها به خانواده متوفیان توسط شهرداری‌ها و پزشکی قانونی‌ها در بین ساعت ۷ تا ۹ صبح انجام می‌گیرد، افزود: آیین‌های خاکسپاری باید در حوالی همین ساعت‌ها برگزار تا از تجمع و گسترش بیماری کرونا جلوگیری شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مراسم خاکسپاری فقط با حضور بستگان درجه یک به تعداد حداکثر ۳۰ نفر انجام شود و طبق این مصوبه با هرگونه تجمع برخورد می‌شود.
کلانتری ادامه داد: نقطه آسیب زای استان در مهار بیماری کرونا برگزاری تجمعات به ویژه مراسم تشییع و تدفین و نماز‌های میت است که متاسفانه عده‌ای بدون توجه به سلامت مردم مراسم شلوغ برگزار می‌کنند.
وی عنوان کرد: تلاش افراد برای برگزاری تجمعات عظیم نشان دهنده بی توجهی به سلامت مردم است و هر کسی در مسیر حفظ سلامت مردم اقدام کند، ستودنی است.
کلانتری بیان کرد: فرمانداران شهرستان‌های مختلف، نیروی انتظامی و دیگر نیرو‌های نظارتی باید مانع از برپایی هرگونه تجمع به ویژه مراسمات خاکسپاری شوند.
کلانتری افزود: کادر درمان حدود ۱۴ ماه است که بدون وقفه در حال مبارزه با این بیماری منحوس آمد و نباید با سهل انگاری‌ها و بی توجهی برخی افراد به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خسته شوند، زیرا در آن صورت بحران به وجود می‌آید.
وی گفت: دستگاه‌هایی همچون صنعت، معدن و تجارت نباید صف کالا در بازار تشکیل شود و هیچ کارمندی حق حضور در تجمعات و مراسمات خاکسپاری را ندارد.
ربیعی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.