کد خبر : 4734
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 ژانویه 2021 - 15:37

کلاهبرداری با کارت‌های عابر بانک اجاره ای توسط سایت‌های قمار و شرط‌بندی

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به اجاره کارت‌های بانکی برای سایت شرط ‌بندی و قمار می کرد، خبر داد.

 به گزارش خبرنگار   چرام انلاین  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ روح الله شهبازی پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: در پی رصد و پایش روزانه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید، شخصی با انجام تبلیغات برای سایت‌های شرط‌بندی در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی، اقدام به اجاره کارت‌های بانکی می‌نمود، که رسیدگی به این موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان  قرار گرفت.

وی ادامه داد : با انجام تحقیقات تخصصی این پلیس در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، نفر اصلی به همراه تعداد زیادی از کارت‌های بانکی که اجاره کرده بود شناسایی، دستگیر و  جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم پرونده با انجام تبلیغات کذب و وسوسه انگیز  در شبکه‌های اجتماعی به سراغ افراد کم درآمد جامعه رفته و با هزینه‌های خود برای این افراد در بانک‌های مختلف حساب باز کرده و ماهانه مبلغی را به آنها در قبال اجاره کارت بانکی پرداخت می‌نماید و با در اختیار داشتن این اطلاعات بانکی در فضای مجازی به ترویج و توسعه سایت‌های شرط بندی و قمار می‌پرداخت.

سرهنگ شهبازی‌پور با توجه به اینکه مسئولیت تمامی تراکنش‌هایی که با استفاده از حساب‌ها و کارت بانکی‌های شهروندان صورت می‌گیرد، متوجه صاحب آن خواهد بود، از همه کاربران فضای مجازی خواست:  به هیچ عنوان کارت و شماره حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در پی کسب درآمد با اجاره کارت یا شماره حساب بانکی خود فریب مجرمان سایبری را نخورید.

این مقام مسئول بیان داشت: ازنظر قانونی، انجام هرگونه شرط‌بندی و قمار از طریق فضای مجازی همان‌گونه که در فضای حقیقی ممنوعیت دارد در این فضا نیز دارای ممنوعیت است و پلیس فتا در صورت مشاهده با این‌گونه فعالیت‌ها در فضای مجازی با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی هشدار داد: رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

depdjzujol جمعه , 19 مارس 2021 - 8:18

Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?