کد خبر : 3812
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 سپتامبر 2020 - 14:08

هشدار معاون سیاسی امنیتی استاندار در پی شیوع کرونا در بویراحمد/نگرانی از انتقال کرونا به روستاها

جمالی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به آموزش دانش آموزان خاطر اظهار داشت: باید نسبت به آموزش و پرورش و تشکیل کلاسهای درسی حساسیت به خرج داد و از دانشگاه علوم پزشکی درخواست می‌کنم تیم های بهداشتی و آموزشی مستمر از مدارس بازدید داشته باشند

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در نشست ستاد استانی کرونا بیان کرد: با توجه به آمار ارائه شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال دارد در دو هفته آینده تعداد مرگ و میرها روند افزایشی داشته‌باشد.

وی افزود: ستاد مبارزه با کرونا با همکاری صداوسیما و رسانه ها به صورت مستمر در زمینه مبارزه با کرونا هشدارهای لازم را به اطلاع مردم رسانده‌اند، اما متأسفانه برخی ها نسبت به خطر موجود بی تفاوت هستند و همین بی توجهی باعث شده که در استان شاهد روند افزایشی شیوع و آمار مثبت کرونایی باشیم و همین امر سبب شد تا ما دستور تشکیل جلسه فوق‌العاده بدهیم.

جمالی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به آموزش دانش آموزان خاطر اظهار داشت: باید نسبت به آموزش و پرورش و تشکیل کلاسهای درسی حساسیت به خرج داد و از دانشگاه علوم پزشکی درخواست می‌کنم تیم های بهداشتی و آموزشی مستمر از مدارس بازدید داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود: در تهیه مواد ضدعفونی برای مدارس از طریق آب و فاضلاب و پتروشیمی‌ استانداری همکاری لازم را با آموزش و پرورش خواهد داشت و فرماندار شهرستان‌ها نیز مساعدت با آموزش و پرورش را فراموش نکنند.

جمالی تصریح کرد: هدف ستاد کرونا از وضع پاره‌ای از محدودیت‌ها تعطیل کردن زندگی افراد نیست، هدف ما حفظ سلامتی مردم است و ما نیز موافق رونق کسب و کار هستیم اما به شرطی که در چنین شرایطی نحوه کسب و کار مدیریت شود و سلامتی کسی تهدید نشود.

وی افزود: برخی کارشناسان معتقدند اگر تعداد استفاده کنندگان از ماسک زیر ۹۰ درصد باشد، نتیجه مطلوب محقق نمی شود، از مردم درخواست مشارکت در رعایت پروتکلهای بهداشتی و پرهیز از مراجعات غیرضروری و خودداری از حضور در مراسمات را داریم.

جمالی در ادامه بیان کرد: با توجه به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر روند افزایشی آمار کرونا در روستاها، بخشداران و دهیاران نظارت و دقت لازم را داشته باشند.

احد جمالی در پایان خاطرنشان کرد: به ادارات و بانک هایی که رعایت نمی‌کنند کتباً اخطار داده شود، وی افزود: وضعیت مرکز استان قرمز است و مردم باید برای عبور از این وضعیت مشارکت داشته باشند.

**ربیعی**

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.