کد خبر : 3644
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 ژوئن 2020 - 22:14

عملکرد درخشان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه در یکسال اخیر

عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه در یک سال گذشته تشریح شد.

چرام آنلاین :

عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه در یک سال گذشته تشریح شد.
علیرضا نیکویی زاده در سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی و با تبریک هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: جهاد کشاورزی کهگیلویه در یک سال اخیر بیش از ۲۵ طرح در زمینه احداث کانال جاده و پل بین مزارع اجرا کرد که بسیاری از آن‌ها ایجاد و مابقی نیز تا تیرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
نیکویی زاده با قدردانی از حمایت رئیس سازمان جهاد کشاورزی معاونین و مجموعه ستادی سازمان و فرماندار پر تلاش شهرستان گفت: نگاه جهاد کشاورزی توجه ویژه به تمامی مناطق به ویژه مناطق کم برخوردار است به طوری که در دورترین نقاط مثل آجم، لیراب و رودریش هم اکنون احداث کانال آبرسانی و جاده بین مزارع در اولویت کاری قرار دارد.
وی افزود :اعتبار طرح‌های آبرسانی و جاده بین مزارع ۴۵ میلیارد ریال بوده است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه، آموزش کارکنان جهت افزایش توانمندی و آموزش‌های مهارتی ویژه ۳ هزار نفر در روستا و ۵۶۲ هزارنفر آموزشهای کمتر از یک روز و انفرادی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان نمود.
وی ادامه داد: بنابر تاکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جهت‌ حمایت از اشتغال بانوان ۲ سایت باغچه های خانگی ویژه زنان روستایی و تولید محصولات سالم با ارائه نهادهای رایگان، توزیع ۱۵۰ کیلو بذر قارچ رایگان و واگذاری دو دستگاه جوجه کشی جهت اشتغال زایی به زنان روستایی اقدام شد.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه بیان کرد: بزودی طرح پرواربندی بره ۵۰۰ راسی افتتاح و طرح ۲۰۰ قطعه شترمرغ نیز در مرحله بهره‌برداری است.
وی حمایت از زنبورداران و دامداران را نیز گام دیگر این مدیریت خواند و گفت: در سال گذشته ۲۰ تن شکر بین زنبورداران و ۸۰۰ تن سبوس بین دامداران توزیع شد.
نیکویی زاده به میزان تولید گوشت در کهگیلویه پرداخت و گفت: میزان تولید گوشت مرغ و همچنین تخم‌مرغ به ترتیب ۳۲۹۵ و ۵۴۰ تن بوده است.
وی گفت: میزان تولید گوشت بلدرچین بیش از ۷تن و گوشت بوقلمون نیز ۱۱۲ تن و گوشت شترمرغ ۷/۵تن میباشد که رشد چشمگیری داشته است.
وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده میان کشاورزان توزیع شده خاطرنشان کرد بیش از۱۳۵هزار کیسه انواع کود شیمیایی نیز جهت استفاده درمزارع وباغات دراختیار کشاورزان قرار گرفت.
سرپرست مدیریت جهادکشاورزی کهگیلویه تصریح کرد:
با کاشت کلزا در بیش از۳۰۰ هکتار و برداشت ۵۰۰ تن از این مزارع و خرید تضمینی آن از سوی دولت به رکورد تازه‌ای دست یافتیم و خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان نیز تا امروز ۲۳ هزار تن بوده که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به ۲۵ هزار تن افزایش یابد.
وی اجرای طرح های pvs برای معرفی ارقام جدید کلزا جو و گندم را ۱۳ مورد عنوان کرد و گفت در بیش از ۷۰۰
هکتار انواع حبوبات و صیفی جات کاشت شد که ۲۵ هزار تن محصول از این مزارع به دست آمد
نیکویی زاده تشکیل ستاد مبارزه با ملخ صحرایی، کنترل و پایش در مناطقی که احتمال سرایت این آفت وجود داشته و اجرای پروژه ردیابی و کنترل آفات و بیماری های قرنطینه ای نظیر مگس میوه مدیترانه باکتریایی و شانکر باکتریایی درسطح ۵۰۰هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال، مبارزه بیولوژیکی با آفت شپشک اردالود مرکبات با رهاسازی کفش دوزک کریپتولوموس درسطح ۵۰ هکتار از باغات کهگیلویه را از جمله عملکرد این مدیریت در حوزه حفظ نباتات و مبارزه با بیماریها عنوان کرد.
علیرضا نیکویی زاده گفت:۴گلخانه مقیاس کوچک اجرا شده و به زودی نیز۴گلخانه دیگر به مرحله اجرا خواهد رسید.
نیکویی زاده ادامه داد:خزانه گیری و شخم اولیه اراضی برنج کاری درسطح ۴۰۰هکتار انجام شده و محصولات علوفه ای ازقبیل ذرت و یونجه نیز در سطح ۶۰۰هکتار کشت گردید.
وی گفت: گازرسانی به مراکز دیشموک قلعه رئیسی و جاورده با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال نیز اقدام دیگری بوده است که در یک سال گذشته اتفاق افتاد..
وی در پایان بار دیگر از حمایت مهندس تاج الدینی رئیس سازمان جهادکشاورزی و معاونین ایشان و مجموعه فرمانداری و همچنین تمامی کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه مراکز خدمات و خانه های ترویج قدردانی کرد و گفت امیدواریم در سال جاری که جهش تولید نامگذاری شده با همدلی و تلاش بیشتر بتوانیم به این شعار جامعه عمل بپوشانیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.