کد خبر : 1673
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 جولای 2019 - 21:02

روایت تلخ دانشکده صنعت و معدن چرام

رئیس دانشگاه یاسوج و فرماندار چرام مدیران شهرستانی مانع توسعه دانشکده چرام را معرفی کنند/خطر تعطیلی دانشکده چرام/استاندار ورود کند

مدیرانی که مانع توسعه دانشکده صنعت و. معدن چرام هستند به مردم معرفی شوند

رئیس دانشگاه یاسوج با تشریح آخرین وضعیت دانشکده های صنعت و معدن شهرستان چرام و نفت و گاز گچساران، تاکیدکرد که تلاش مسوولان این دو شهرستان حتی نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی برای توسعه و حمایت از این دانشکدها باهم متفاوت است.

به گزارش” چرام آنلاین ” دکتر احمد عریان ” در گفت وگو با رسانه هاگفت :دانشکده صنعت و معدن چرام و نفت و گاز گچساران زیرمجموعه دانشگاه یاسوج بوده و دانشکده ای از دانشکده های این دانشگاه بوده و اعتبارات آنها در قالب دانشگاه یاسوج می آید و دارای ردیف های خاص خود است و عضوی از خانواده این دانشگاه مانند دانشکده کشاورزی و علوم هستند.

وی در پاسخ به اینکه بحث تعطیلی دانشکده شهرستان چرام به کجا انجامید؟ هم اظهارداشت: تعطیلی دانشکده چرام مطرح نبود اما امکاناتی در سطح شهرستان به دانشکده چرام نمی شود و بنظر می رسد مسوولان شهرستانی علاقه ای به داشتن دانشکده نداشته و حتی نتوانسته اند مساله زیرساخت های اینترنتی آن را حل کنند.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت:‌ مساله سند زمین باوجود گذشت سال ها که انجام گرفته همچنان دارای معارض است، خوابگاه و سلف سرویس برای دانشجویان وجود ندارد، آنجا آمادگی برای داشتن دانشکده را خود مسولان ندارند و اگر خودشان بخواهند می توانند دانشکده باشد اما وقتی مسوولان شهرستانی نخواهند عملا دانشجو به این دانشکده نمی رود و تعطیل می شود.

عریان در پاسخ به این سوال که با روند موجود احتمال تعطیلی دانشکده چرام وجود دارد؟‌ هم خاطرنشان کرد:‌ اگر این روند که مسوولان شهرستانی می خواهند به جلو برود، حتما خودشان دوست دارند تعطیل شود. دانشگاه یاسوج و وزارت علوم قصدی برای تعطیلی این دانشکده ندارد اما مسوولان شهرستانی باید زیرساخت های توسعه ای آن را فراهم کنند.

وی با اظهارتاسف از نبود خط تلفن و اینترنت در دانشکده صنعت و معدن چرام، تصریح کرد:‌ مگر می شود دانشکده ای باشد و تلفن و اینترنت نداشته باشد؟

این استاد دانشگاه با اظهار نگرانی خود از وضعیت کنونی در دانشکده صنعت و معدن شهرستان چرام، یادآورشد:‌سرنوشت دانشکده چرام ممکن است این باشد که خود به خود تعطیل شود.

عریان با اظهار تاسف خود از همراهی نکردن برخی مسوولان شهرستان چرام در ارتباط با دانشکده صنعت و معدن این شهرستان، یادآورشد: البته فرماندار این شهرستان علاقمند به توسعه دانشکده است اما بنظر می رسد مدیران دیگر علاقه ای به این توسعه ندارند.

رئیس دانشگاه یاسوج در پاسخ به این سوال که آیا نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی برای توسعه دانشکده صنعت و معدن چرام با این دانشگاه همراهی داشته است؟ هم اظهارداشت: دوست ندارم وارد حواشی شوم اما آنطوری که باید نماینده کار بکند بنظر نمی رسد کار کرده باشد.

وی تعداد دانشجویان دانشکده صنعت و معدن شهرستان چرام را کمتر از ۱۰۰ دانشجو ذکر و البته تعداد دانشجویان دانشکده نفت و گاز گچساران را ۳۵۰ دانشجو برشمرد.

رئیس دانشگاه یاسوج با تشریح وضعیت کنونی دانشکده نفت و گاز گچساران، ادامه داد:‌دانشکده گچساران شرایط خوب و وضعیت بهتری نسبت به دانشکده صنعت و معدن چرام دارد و البته براساس شرایط کنونی می توان امید به آینده این دانشکده داشت.

عریان گفت:‌ مسولان شهرستانی و نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی تاحالا مشکلات دانشکده نفت و گاز گچساران را بخوبی رفع کرده اند و احتمال دارد این دانشکده به یک دانشکده توانمند، کاربردی ، چابک و تخصصی در حوزه نفت و گاز تبدیل شود.

به گزارش چرام آنلاین روایت تلخ دکتر عریان از دانشکده صنعت و معدن چرام از عدم همراهی مدیران شهرستانی تا بی توجهی نماینده مجلس به این دانشکده گوشه ای از موانع توسعه نیافتگی چرام با مدیرانی است که فقط دلخوش به اسم مدیریت هستند و هیچ تحرک و برنامه ای برای توسعه چرام که ندارند بلکه مانع توسعه این شهرستان هستند.

دکتر کلانتری استاندار تازه نفس استان می بایست به صورت ویژه موضوع عدم همکاری مدیران شهرستانی و یا استانی را در خصوص توسعه دانشکده صنعت و معدن چرام پیگیری و با مدیران سهل انگار برخورد قاطع کند.

پیش تر دکتر سروش فر رئیس دانشکده صنعت و. معدن چرام از عدم همکاری بعضی مدیران شهرستانی و استانی و عدم تحقق وعده های نماینده خبرداده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.