کد خبر : 1602
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

تصمیمی که شورای شهر دهدشت را ماندگار خواهد کرد/پایان بلاتکلیفی ۲۶ ساله کمربندی سوم دهدشت/ توافق اولیه برای احداث پروژه حاصل شد

سال‌هاست اجرای کمربندی سوم به موضوع ثابت جلسات استانی و شهرستان و مطالبه شهروندان تبدیل شده است....

پایگاه خبری چرام انلاین:

 احداث کمربندی سوم دهدشت که از سال ۱۳۷۲ در طرح جامع شهر به تصویب رسیده بود همواره از نگاه مسؤولان به یکی از مهمترین راهکارهای خروج دهدشت از بن بست و زمینه رونق شهر نام برده می‌شود.

این پروژه مهم در صورتی که عملیاتی شود علاوه بر روان شدن بار ترافیک، باعث آزادسازی بخش زیادی از زمین‌ها و توسعه شهر خواهد شد.

سال‌هاست اجرای کمربندی سوم به موضوع ثابت جلسات استانی و شهرستان و مطالبه شهروندان محسوب شده و وعده‌های بی‌شماری به نقل از مسؤولان در ساماندهی آن تیتر رسانه‌ها شده بود با این وجود ۲۶ سال از بلاتکلیفی پروژه‌ای که میدان شهید ضیایی را به جاده پاتاوه_دهدشت متصل می‌کند گذشت تا اینکه تصمیم‌های تازه‌ای دراین باره اتخاذ شد.

با توجه به اینکه طرح تفصیلی شهر هر ۱۰ سال یک بار بازنگری می‌شود تا زمان بازنگری طرح تنها پنج روز باقی مانده است و در صورتی که احداث کمربندی ظرف این مدت تعیین تکلیف نشود پرونده این پروژه بسته و به ۱۰ سال آینده موکول خواهد شد.

در همین راستا نشست تعاملی با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و مالکان زمین‌ها در فرمانداری برگزار شد  تا سرنوشت کمربندی سوم دهدشت روشن شود.

*تصمیمی که ماندگار خواهد ماند

در این نشست هم اندیشی با توصیه مسؤولان و متانت مالکان منتج به توافقات اولیه برای اجرای کمربندی شد و مصوبه‌هایی شکل گرفت که امید از دست رفته را برای اجرای هر چه سریعتر پروژه احیا کرد و در صورت اجرا در کارنامه عملکرد شهرداری، شورای پنجم و مسؤولان شهرستان ماندگار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این نشست با بیان اینکه برای نجات شهر از وضعیت موجود باید همه دست بکار شویم گفت: دهدشت با سابقه کهن شایسته این وضعیت نیست باید تلاش کنیم این شهر متمدن به جایگاه خود برسد.

*توسعه دهدشت در گرو مشارکت شهروندان است

امام جمعه دهدشت افزود: مردم می‌توانند بسترهای رشد و بالندگی شهر را ایجاد کنند ساخت و ساز و زیباسازی در سایه مشارکت مردم شکل می‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: همیشه از کسانی که سرمایه خود را از دهدشت خارج کرده و در مرکز استان سرمایه‌گذاری کردند گلایه داشته و دارم اما در این میان کسانی هم هستند که در شهر ماندند و حاضر نیستند سرمایه خود را خارج کنند.

حسینی گفت: تاریخ قضاوت خواهد کرد دهدشت مورد بی‌مهری ساکنان قرار گرفته است، بازار سایر شهرها با سرمایه مردمی از دهدشت می‌چرخد که به جای سرمایه‌گذاری در شهر خود سایر شهرها را آباد کردند.

وی خطاب به مالکان زمین‌های کمربندی گفت: با بزرگواری خود مسؤولان را همراهی کنید. تا این مشکل رفع شود.

فرماندار کهگیلویه نیز با بیان اینکه همه ما خواستار توسعه شهر هستیم و از عدم پیشرفت انتقاد داریم اظهار داشت: اما از این مسئله غافل هستیم که هر شهر را شهروندان می‌سازند.

جعفر نیکبخت افزود: برای ساماندهی این پروژه همکاری و مشارکت مالکان اهمیت بسیاری دارد.

وی با اشاره به معارضات موجود در پروژه‌های عمرانی شهرستان و تلاش برای رفع معارضات گفت: تأمین آب شرب دیشموک سه سال در بلاتکلیفی بود تا اینکه به رغم میل باطنی از طریق شورای تأمین این مشکل را حل کردیم.

نیکبخت تصریح کرد: گازرسانی به چاروسا و دیشموک هم در دشت آزادی گرفتار معارضاتی بود که بعد از هفت ماه به لطف دوستان فیصله پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها به نفع شهرستان است، افزود: برای احداث سیل‌بند دهدشت با استفاده از قوه قهریه وارد عمل شدیم و اگر این سیل‌بند نبود بخش زیادی از شهر در سیلاب اخیر دچار آبگرفتگی می‌شد.
احداث کمربندی به نفع مالکان زمین‌ها است

نیکبخت گفت: کمربندی سوم با گذشت ۲۶ سال به علت ممانعت مالکان اجرایی نشده است البته به مالکان حق قانونی می‌دهم اما احداث کمربندی به نفع آنهاست ارزش زمین بالا می‌رود و شهر هم پیشرفت می‌کند.

همچنین اسفندیار برخه از کمربندی سوم به یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهر نام برد و افزود: احداث این کمربندی ضمن کاهش بار ترافیک و آزاد شدن زمین‌ها باعث رفع خطر آبگرفتگی کوی جانبازان خواهد شد.

شهردار دهدشت افزود: با اجرای این پروژه کانال سیلاب و هدایت پساب احداث و آب‌های سطحی این منطقه به سمت دره‌شو هدایت می‌شود.

وی طول کمربندی را ۶ کیلومتر دانست و گفت: عرض کمربندی در جلسات شهردار وقت(عزیزی) از ۹۰ به ۶۰ متر تقلیل یافته بود.

عیسی شهامت که به نمایندگی از استانداری در نشست حضور داشت ضمن تشریح مشخصات کمربندی گفت: بر اساس کمیسیون ماده ۵ مقرر شد برای رفع معارضات نظر مالکان اخذ و تصمیم سازی شود.

کارشناس حوزه فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اجرای طرح را بنا به اضطرار لازم‌الاجرا دانست.

تعدادی از مالکان به بیان مشکلات خود پرداختند و علت عدم همکاری برای اجرای کمربندی سوم را عملی نشدن تعهدات گذشته شهرداری در واگذاری زمین برای احداث کمربندی دوم عنوان کردند. تعهداتی که گفته می‌شود در ادوار گذشته شهرداری بدون توجه به کمیسیون ماده ۵ به مالکان وعده داده شده بود و وجاهت قانونی برای عملی شدن نداشته است.

در پایان این نشست پیشنهاد تقلیل عرض کمربندی به ۵۰ متر مورد توافق قرار گرفت و احداث این کمربندی با طی روال قانونی از سر گرفته می‌شود.

همچنین طی تفاهم نامه‌ای مقرر شد نقشه‌برداری از اراضی همه مالکان انجام شود و در کمیته‌ای مشترک دیگری با کسب رویه کلی از طرح به فراخور شرایط مالکانی که متضرر می‌شوند زمین آنها مورد بررسی قرار گرفته و مساعدت شوند.

گزارش از: طیبه‌سادات سعادتی‌نیک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سعید گودرزی پنج شنبه , ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲:۴۶

یعنی چی عرض رو از ۹۰ متر به ۶۰ متر تقلیل دادید؟؟؟؟گرفین مالکان رو؟؟؟؟عرض کمربندیهای اول و دوم هر کدومش تقریبا ۲۶_۲۷ متر هس با پیاده رو های دو طرفش ،بعد این سوم قراره اتوبان هفت بانده لس آنجلس به نیویورک باشه که عرضش باید ایقد باشه ؟؟؟،داستان چیه عزیز دل ؟؟،

سعید گودرزی پنج شنبه , ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲:۵۳

۳۰ متر کافیه برای عرض کمر بندی سوم ، اون ۲۰ متر بعدیش قراره قطعه بندی بشه و فروخته بشه که پولش به جیب کی بره ؟؟؟؟من صاحبان رو پیدا خواهم کرد و با یک متر عرض کمر بندی اول و دوم رو اندازه خواهیم گرفت که ثابت شود ۵۰ خیییییلی زیاده