کد خبر : 1583
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 ژوئن 2019 - 10:29

چرام آنلاین گزارش می دهد

جلسات شورای شهر سرفاریاب بدون حضور اصحاب رسانه/پشت درهای بسته چه خبر است؟

جلسات شورای شهر سرفاریاب همواره پشت درهای بسته برگزارمیشود که سبب نگرانی های زیادی شده است.

چرام آنلاین:

جلسات شورای شهر سرفاریاب در پشت درهای بسته برگزار می شود و تاکنون هیچگونه اخباری از این شورا به اطلاع مردم نرسیده است.
به گزارش پایگاه خبری چرام آنلاین، پس از گذشت نزدیک به دوسال از آغاز به کار شورای پنجم شهر سرفاریاب ، جلسات علنی این شورا همانند جلسات شوراهای ادوار گذشته بدون حضور خبرنگاران پشت درهای بسته برگزار می‌شود و شهروندان ازآنچه درشورای شهر سرفاریاب اتفاق می‌افتد بی‌خبر هستند.

حضور خبرنگاران و شهروندان در جلسات شورای شهر سرفاریاب ، نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی برای شورا است چرا که با حضور افکار عمومی در جلسات شورای شهر ، باعث می شود تا اعضای شورا با دقت بیشتری تصمیم بگیرند و همه تصمیمات و مصوبات شورا به صورت شفاف منعکس می گردد.
وظیفه رسانه ها، آگاهی بخشی به مردم است
ماده ۱۵ قانون شوراها می گوید که جلسات شوراها علنی و با حضور دو سوم اعضاء اصلی رسمیت‌ می‌یابد و تصمیمات با اکثریت مطلق آرای حاضرین معتبر است و تشکیل جلسات‌غیرعلنی منوط به تصویب دو سوم اعضاء حاضر در جلسه است.
موضوعات مهم شورا و مصوباتی که به شورای شهر ارتباط دارد نمی تواند غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شود.
رسانه ها و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند. خبرنگاران و رسانه ها حق دارند نظرات، انتقادات، پیشنهادها و توضیحات مردم را درج و به اطلاع عموم برسانند. کسب و انتشار اخباری که به منظور افزایش آگاهی عمومی باشد حق قانونی خبرنگاران و رسانه ها است.
شورای شهر سرفاریاب علیرغم اینکه اکثرآنها تحصیلکرده و فرهنگی هستند اما تاکنون نتوانستند بعداز انتخاب خود با مردم و رسانه ها تعامل داشته باشند و شواهد حاکی از آن است که از رسانه ها گریزان هستند و این رسانه گریزی علاوه بر اینکه یک ضعف است موجب می شود که عملکرد شورای شهر و شهرداری به درستی به اطلاع شهروندان رسانده نشود.
در مقایسه ای که شهرداری و شورای شهرسرفاریاب را با همتاهای خود در شورای شهر دیشموک وقلعه رئیسی و شهردار انجام دادیم متاسفانه دوستان شورای شهر سرفاریاب و شهردار تاکنون نتوانستند موفق باشند.
این مقایسه در موضوعاتی نظیر انتخاب مشاوران شهردار,جلسات شورای شهر با حضور خبرنگاران و انتخاب یک سخنگوی فعال و ارائه عملکرد ،روابط عمومی و شنیدن نظرات و انتقادات شهروندان دیشموکی ودهدشتی ویا چرامی در فضای مجازی می باشد.
اینکه چرا اعضای شورای شهر سرفاریاب در نطق های انتخابانی و شعارهای خود دم از شفافیت و اطلاع رسانی عملکرد خود در صورت قبولی درسه ماه ویاسال می زدند و اکنون از این کار طفره می روند راه اشتباهی است که طی می کنند.
رسانه گریزی شهردار و شورای شهرسرفاریاب می تواند به پاشنه آشیل این مجموعه تبدیل شود .

رسانه گریزی شهرداروشورا سرفاریاب تاکنون نتوانسته انددر یک فضایی چه انتقادی وصمیمی مسئولین کشوری وحتی استانی را به شهربیاورند.

آیا افرادی در شورای اسلامی شهر سرفاریاب مانع اطلاع رسانی، شفاف سازی و مطلع بودن افکار عمومی از اتفاقات و روند کار شورا می شوند؟ مگر در شورا چه مطالب و مسائلی بیان می شود و بودجه برای چه کاری هزینه شود که افکار عمومی نباید از آن مطلع شوند؟
مگر اعضای شورای شهرسرفاریاب توسط همین مردم و با رای آنها انتخاب نشده اند و برای رفاه و آسایش مردم تشکیل جلسه نمی دهند و ابراز نظر نمی کنند؟ پس علت عدم دعوت از رسانه ها و اطلاع رسانی شورا برای چیست؟
حال سوال این است که چرا جلسات شورای اسلامی شهرسرفاریاب نباید علنی باشد؟
چرا مردم نباید از تصمیم گیری های شورای شهر و مصوبات آنها که برای رفاه و آسایش و خدمت به مردم است اطلاع داشته باشند؟
امیدواریم شورای فعلی شهر سرفاریاب راه اشتباه شورای سابق را در خصوص برگزاری جلسات غیر علنی پشت درهای بسته طی نکند چرا که یکی از ضعف های شورای شهر سابق عدم اطلاع رسانی درست عملکرد خود بوده که این امر موجب شد که مردم حتی درکوچه وبازاردر عملکردشوراوشهرداربیگانه باشند
هرچند در صحبت هایی که با برخی از اعضای شورای شهر داشتیم ازضعف ها بی برنامه گی ها عدم هماهنگی وحتی در بعضی مواقع بی اطلاع از مصوبات هستندوگلایه هایی دارندوچندین بارحتی دعوت به نشست جهت بیان ناگفته هایی کردند ولی بعداز مدتی منصرف شدند البته در اخرین اطلاعات بدست امده عدم شفافیت ورسانه گریزی موجب شده تا خبرهای خوشی به گوش نرسد که مجبوریم در گزارشات اینده تمامی اتفاقات را با اسناد موجود انتشار دهیم .

این در حالی است که در موسم انتخابات طرح خانه به خانه و رایزنی های گسترده و دیده بوسی های تکراری از طرف کاندیداها و اعضای شورای شهر فعلی گرم بود اما بعداز قبولی ظاهرا با مردم بیگانه شدند که امیدواریم از رسانه گریزی خارج شوند.

مخاطبان عزیزاطلاع داشته باشندجهت نشرهمین خبرازنشست شورا عکس در دست رسانه ها وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.